۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۶۳۹۳۵۰
تولیت مدرسه علمیه مروی:

اهل بیت مصداق اتم راسخان در علم هستند

اهل بیت مصداق اتم راسخان در علم هستند
آیت الله تحریری با بیان اینکه انسان هرگز نمی تواند ذات اقدس الهی را درک کند، گفت: اهل بیت(ع) مصداق اتم راسخان در علم هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدباقر تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، صبح امروز پیش از آغاز درس اسفار در مدرسه علمیه مروی، گفت: کسانی که در علم رسوخ دارند و خواستار فهمیدن حقایق هستند هرگز به عالم غیب و حریم الهی وارد نمی شوند.

وی افزود: آنان هرگز نمی توانند پرده های حریم ذات الهی را بشکافند و انسان در تفسیر آن حریم جاهل است.

آیت الله تحریری با اشاره به اینکه اهل بیت(ع) مصداق اتم راسخان در علم هستند، ابراز کرد: کسانی که در این وادی قرار گرفتند می دانند هرگز با این مفاهیم نمی توانند راه به احاطه کمالات الهی پیدا کنند.

تولیت مدرسه علمیه مروی ادامه داد: خداوند، کسانی را که به این عجز و ناتوانی اعتراف می کنند و می گویند ما به آنچه وجود دارد احاطه علنی نداریم، مدح می کند.

وی افزود: انسان درباره ذات الهی باید به مباحث کلی اکتفا کند و عظمت خدا را به اندازه عقل خود نسنجد راسخان در علم چنین هستند؛ عظمت پروردگار با عقل درک نمی شود.

آیت الله تحریری ادامه داد: اگر انسان با عقلی که دیگر موجودات را درک می کند بخواهد خداوند را درک کند همان هلاکت و انحراف واقعی است.

تولیت مدرسه علمیه مروی با اشاره به اینکه برهان و مفاهیمی باید وجود داشته باشد که معرفت الهی کسب شود، خاطرنشان کرد: اما این به آن معنا نیست که ما توانستیم با این کار حق معرفت را ادا کنیم و به معرفت حقیقی حق تعالی که راه یابی به آن ذات مقدس است دست پیدا کنیم./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات