۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۶۳۹۳۶۴
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

تنها قلب سلیم ظرفیت پذیرش حق را دارد

تنها قلب سلیم ظرفیت پذیرش حق را دارد
آیت الله ری شهری با بیان اینکه حقوق بشر تنها شعار حق سر می دهد و عامل نیست، گفت: قلب سلیم ظرفیت پذیرش حق دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ‌ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری، صبح امروز پیش از آغاز درس خارج فقه که در مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: علائم صحت و سلامتی قلوبی که از صلاح قلب برخوردار هستند در جلسات گذشته تبیین شد.

وی افزود: اما کسانی که دارای قلب سلیم نیستند و دچار بیماری قلبی هستند نیز علائمی دارند که یکی از مهمترین آن علائم عدم ظرفیت پذیرش حق است.

آیت‌الله محمدی ‌ری شهری بیان داشت: چنین انسانی زمانی که از حق روی‌گردان می‌شود به باطل تمایل پیدا می‌کند؛ خداوند به کسانی که برای دیگران خیر می خواهند وسعت قلب می دهد تا حق را بپذیرند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: انسان اگر آلوده شد خداوند او را به خودش واگذار می کند و نمی تواند در پذیرش حق شرح صدر داشته باشد.

وی افزود: انسان زمانی که به خودش رها می شود دچار ضیق صدر می شود این فرد شاید حق را به زبان جاری کند اما آن را قبول ندارد؛ مصداق این کلام حقوق بشر کنونی است که ظاهرا مدافع حق است اما به آن عمل نمی کند.

آیت‌الله محمدی‌ری شهری ابراز کرد: اگر کسی گرفتار شرح صدر کفری شود کفر را می پذیرد و ایمان به باطل می آورد اما به حق ایمان نمی آورد و ها پذیرای کفر است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: از جمله حالات وجودی کسانی که شرح صدر کفری دارند این است که هنگام شنیدن نام خداوند یگانه ناراحت شده و ابراز تنفر می کنند اما موقع شنیدن نام خدای بیگانه مسرور شده و ابراز خوشحالی می کند./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات