۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۶۳۹۳۷۴
آیت الله جوادی آملی:

شکوه راهپیمایی ۲۲ بهمن به عنایت الهی بود | بی عرضگی مسؤولان قابل گذشت نیست

شکوه راهپیمایی ۲۲ بهمن به عنایت الهی بود | بی عرضگی مسؤولان قابل گذشت نیست
حضرت آیت الله جوادی آملی با قدردانی از حماسه آفرینی ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن تأکید کرد که باید خدا را برای نعمت عظیم انقلاب شاکر باشیم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم امروز در درس خارج خود با قدردانی از حماسه آفرینی ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن گفت: باید خدا را شاکر باشیم که به ما توفیق داد در راهپیمایی شرکت کنیم و وظیفه خود را انجام دهیم و حرمت خون شهدا را حفظ کنیم.

وی افزود: خدا امام را غریق رحمت بفرماید و امیدواریم هرکسی که خدماتی در نظام اسلامی انجام داد خدا قبول کند و کسی که کم کاری و بیکاری کرد خدا او را متنبه و هدایت کند، به لطف الهی همه چیز در کشور داریم و باید خدا را برای نعمت عظیم انقلاب شاکر باشیم و بدانیم که چنین وحدتی که دیروز مشاهده کردیم جز به عنایت الهی مقدور نیست.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: این عنایت الهی است که کسی در سرمای سنگین و برف با زن و بچه در صحنه حاضر شود تا دین را یاری کند، باید خدا را شاکر باشیم و دعا کنیم تا کسانی که خوابیده اند بیدار شوند و اگر بیدار نمی شوند خدا آن ها را تنبیه کند.

وی ادامه داد: مسؤولان بدانند که در روز قیامت از همین کیفرها سؤال می شود، قابل تحمل نیست کیفری که مسؤولی بی عرضگی کند و بیت المال به غارت برود، این بی عرضگی به راحتی قابل گذشت نیست.

حضرت آیت الله جوادی آملی ابراز داشت: قرآن کریم در سوره توبه می فرماید برخی از طلا و نقره ها را داغ می کنیم و به پیشانی، پهلو و پشت افراد می گذاریم، نه بدان معنا نیست که از معدن طلا و نقره سیم و زر استخراج شود بلکه بدان معنا است که سکه ها، طلاها و پول های غارت شده داغ بر افراد می شوند.

وی عنوان کرد: اسکناسی که امروز کاغذ است در جهنم به کاغذ نسوز تبدیل می شود و انسان را عذاب می دهد، اگر انسان به صورت عادی حق فقرا را ندهد به این عذاب دچار می شود چه برسد که غارتگری و حق فقرا را غصب کند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: کسی که زراندوز است و حق فقرا را نمی دهد به عذاب الهی دچار خواهد شد، اگر کسی غارت بیت المال را در برنامه خود قرار داد عذاب سختی خواهد داشت، اگر قابل هدایت است که خدا او را هدایت می کند اما اگر قابل هدایت نباشد خدا درباره او تصمیم می گیرد.

وی اضافه کرد: باید بدانیم اگر به حسب ظاهر زحمتی کشیدیم چیزی از خودمان نیست و همه چیز به عنایت الهی انجام می شود، گاهی خیال می کنیم همه چیز کار خود ما است که این تصور جز غفلت نیست، هرجا کشف، نور و ظهور باشد کار خدا است.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 1
محمد قمین
ارسال نظرات