۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۳:۵۱
کد خبر: ۶۳۹۴۱۲

گزارشی از آخرین فعالیت های مرکز تخصصی مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامی

گزارشی از آخرین فعالیت های مرکز تخصصی مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامی
رییس مرکز تخصصی مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامی مشهد مقدس در ارائه گزارشی از فعالیت های این مؤسسه از پذیرش دوره پنجم سطح دو و سه و دوره اول سطح چهار در این مرکز خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمعی از اساتید و طلاب مرکز تخصصی مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامی مشهد مقدس وابسته به مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) عصر امروز با حضور در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با آیت الله محمدجواد فاضل‌لنکرانی دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت الاسلام محسن افضل آبادی رییس مرکز تخصصی مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامی در این دیدار با بیان این که این مرکز از سال 94 کار خود را آغاز کرده است، اظهار داشت: امسال برای پنجمین سال است که در سطح دو و سه پذیرش طلبه داشته ایم.

وی با بیان این که این مؤسسه دارای چشم انداز، اهداف و برنامه های از پیش تعریف شده گسترده ای است، افزود: امسال اولین دوره سطح چهار را پذیرش کردیم و برای سال اول 11 نفر در این مؤسسه پذیرش شدند.

رییس مرکز تخصصی مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامی با اشاره به یکی از اهداف این مؤسسه مبنی بر تربیت استاد مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامی یادآور شد: کاری که شروع کردیم این بود که امسال در سطح سه از قم کمتر استاد می‌ بریم و الان این مسأله به سطح چهار منتقل شده است.

وی اضافه کرد: در گذشته بیش از 90 درصد اساتید سطح سه ما از قم می‌ آمدند ولی با تربیت استاد در این سطح دیگر تقریبا همه اساتید سطح سه از مشهد مقدس و از طلاب تربیت شده خود مؤسسه هستند و اعزام استاد از قم در سطح چهار آغاز شده تا در آینده در این سطح نیز اساتید راهنما و مشاور داشته باشیم.

حجت الاسلام افضل آبادی در ادامه عنوان کرد: از معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان برای طلاب خراسان جنوبی، رضوی و شمالی هر پنجشنبه برای اعطای مجوز تلبس کارگاهایی با حضور بیش از 300 نفر از طلاب برگزار می‌ شود که یکی از کارگاه های این موضوع به مرکز واگذار شده است و ما در این کارگاه ها به بیان مسائل تطبیقی مذاهب اسلامی می‌ پردازیم.

وی با اشاره به برگزاری دوره های عمومی کوتاه مدت در مدارس علمیه به همت مرکز تخصصی مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: این کار نیز با هدف نخبه گزینی از مدارس صورت می‌ گیرد و ما می‌ خواهیم نخبه های مدارس را جذب مرکز می‌ کنیم و همچنین بحث فضای مجازی را نیز دنبال می‌ کنیم./1330/ج

ارسال نظرات