۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰
کد خبر: ۶۳۹۵۰۲
فرمانده قرارگاه ‌شمال غرب سپاه:

ترور حاج قاسم اشتباه بزرگ ترامپ بود| آمریکا منتظر عواقب این اقدام باشد

ترور حاج قاسم اشتباه بزرگ ترامپ بود| آمریکا منتظر عواقب این اقدام باشد
مراسم اربعین شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور مسئولان استانی، فرماندهان نظامی و انتظامی و خانواده‌های معظم شهدا در اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، پیش از ظهر امروز مراسم اربعین شهادت حاج قاسم سلیمانی با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان دستگاه‌های نظامی و انتظامی استان و همچنین خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و جامعه روحانیت و نیز فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(س) شمالغرب کشور در حسینیه ثارالله اردبیل برگزار شد.

در این مراسم که به صورت باشکوه تدارک دیده شده بود سخنرانان مراسم راه سردار شهید سلیمانی را ادامه مسیر سیدالشهدا(ع) و نیز شهدای جان بر کف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دانسته و بر تداوم راه آن سردار سرافراز نظام مقدس جمهوری اسلامی تاکید کردند.

حضور میلیونی در مراسم تجلیل شهید سلیمانی فرهنگ جهاد را به سراسر دنیا صادر کرد

سردار سرتیپ پاسدار محمدتقی اوصانلو، فرمانده قرارگاه حمزه سید الشهدا(س) شمالغرب کشور در این مراسم با اشاره به اینکه فرهنگ سردار شهید قاسم سلیمانی‌ نه تنها در کشور بلکه بر تمام کشورهایی که تحت سلطه استکبار جهانی هستند صادر شد، گفت: حضور میلیونی مردم غیور و متعصب کشور عزیز ایران اسلامی در مراسم تجلیل و تشییع و خاکسپاری سردار قاسم سلیمانی مهر تاییدی بر ناامیدی بزرگ دشمن بود، چرا که شبکه‌های جهانی با انعکاس این مراسم و حضور میلیون‌ها ایرانی و انقلابی این تجمع را در جهان بی‌نظیر خواندند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با آمریکای جنایتکار از همان روزهای نخست پیروزی درگیر است، افزود: مردم باید به خوبی بدانند که تحریم اقتصادی علیه ایران و جمهوری اسلامی از 18 فروردین ماه 1359 در کشور آغاز شده و این مسئله به تازگی اتفاق نیفتاده است، و اگر ما به پیشینه ایستادگی مردم در برابر این تحریم‌های ظالمانه آمریکا نگاه کنیم خواهیم دید که مردم عزیز ایران اسلامی یکی از مقاوم‌ترین مردمان جهان هستند.

اوصانلو تصریح کرد: آمریکا و استکبار جهانی در طول تاریخ همواره در تلاش ایجاد فتنه بود و این دست و پا زدن‌ها تا زمانی که فرهنگ مقدس اسلام تداوم داشته باشد یعنی تا ابد، ادامه دارد.

وی ادامه داد: اعتقاد دشمن بر این است که با ایجاد فتنه در کشور ایران می‌تواند مشکلات عدیده‌ای را برای مردم این کشور به وجود آورد و ما مثال‌هایی از این فتنه‌ها را در طول سال‌های گذشته به خوبی شاهد بودیم که فتنه دی ماه 88 نمونه بارز این فتنه‌هاست.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(س) شمالغرب ترور شهید سردار سلیمانی را اشتباه بزرگ ترامپ دانست که عواقب آن دامن‌گیر کشور آمریکا خواهد بود و اضافه کرد: به قول مقام معظم رهبری آمریکا با این اقدام ننگین خود چشم‌های غباربسته را باز کرد.

انقلاب دوم ایران با شهادت سردار سلیمانی کلید خورد

اوصانلو با اشاره به تبیین گام دوم انقلاب توسط مقام عظمی ولایت، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفت: در گام دوم انقلاب تاکید مقام معظم رهبری بر حفظ مدنیت انقلاب و تبیین ارزش‌های والای فرهنگ انقلابی و استمرار بر ترویج عدالت در حقوق انسانی است و خود آمریکا به این مسئله اقرار کرده است که شهید سلیمانی نمونه کامل انسانی بود که به تمام این اصول پایبند بود و ما هرکجا قدم می‌گذاریم جای پای او را مشاهده می‌کنیم.

وی با تاکید بر پیروی رزمندگان جهان اسلامی از کشور ایران افزود: اگر ما در گذشته به تنهایی در میدان سلاح به دست در برابر دشمن ایستادگی می‌کردیم امروز به برکت خون شهدایی همچون سردار قاسم سلیمانی رزمندگان کشورهای اسلامی هم‌قدم با سربازان ولایت فقیه در برابر استکبار قد علم کرده‌اند.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(س) شمالغرب شخصیت انقلابی سیدالشهدای جبهه مقاومت را بی‌نظیر دانسته و بیان کرد: این شخصیت عظیم انقلابی در جبهه‌های حق علیه باطل همواره سلاح بر دست فرمانبردار مقام معظم رهبری بود که نهایتا رشادت‌های آن بزرگ‌مرد طریقت جهاد جواب داد و ایشان به آرزوی دیرینه خود، شهادت در راه خدا واصل آمدند.

اوصانلو با تاکید بر واقع شدن در ایام سالروز عملیات والفجر 8 اظهار کرد: در عملیات نام برده رزمندگان کشور با چه مشقت‌هایی که روبه‌رو نبودند، چرا که در این عملیات به عنوان یکی از عملیات‌های بزرگ دفاعی کشور در برابر نیروهای دشمن ما به یک آزادی فرهنگی و یک آزادی اجتماعی دست یافتیم و توانستیم با رشادت‌های سربازان ایران اسلامی دشمن را باری دیگر ناامید کنیم.

وی افزود: دشمن لحظه‌ای از تداوم تربیت سربازانی همچون سردار سلیمانی شک و شبهه نداشته باشد چرا که اگر استکبار نگاهی به تاریخ دراز انقلاب بیاندازد خواهد دید که سربازان انقلابی کشور ایران همواره در صحنه بوده و هرگز منافع شخصی را همچون سربازان سایر کشورها به منافع ملی ترجیح نداده‌اند.

رشادت‌های شهید سردار سلیمانی نباید در جامعه اسلامی کمرنگ‌ شود

سردار جلیل بابازاده، فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در این مراسم اظهار داشت: شهید سردار قاسم سلیمانی به عنوان یکی از فدائیان مقام معظم رهبری در راه دفاع از حریم و حرم سربازان و مدافعان زیادی را تربیت و تحویل این جامعه اسلامی داد تا راه شهدایی که همواره در مسیر دفاع از خاک وطن به لقاءالله پیوستند ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه مقام سردار سلیمانی در دل‌های مردم کشورهای اسلامی بسیار والاست،‌افزود: این فرمانده بزرگ طریقت حق در طول سال‌های خدمت به انقلاب همواره عباس‌گونه در مسیر حق مبارزه کرد تا قدمی در راستای حفظ و تبیین ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی بردارد.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اظهار کرد: زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و ما باید همواره این مهم را به عنوان یکی از اصول زندگی خود در نظر داشته باشیم و در راستای نهادینه کردن فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت تلاش کنیم./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات