۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۶۳۹۵۱۷
استاد حوزه و دانشگاه:

یکی از رسالت های طلاب تقویت ایمان در خانواده، محله و اجتماع است

یکی از رسالت های طلاب تقویت ایمان در خانواده، محله و اجتماع است
حجت الاسلام نصیری با بیان اینکه یکی از رسالت های طلاب تقویت ایمان در خانواده، محله و اجتماع است، گفت: هدایت انسان ها برترین عمل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی نصیری استاد حوزه و دانشگاه، امروز در همایش طلیعه حضور طلاب جدیدالورود حوزه های علمیه خواهران تهران که در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) برگزار شد، گفت: فرشتگان بال خود را برای طالبان علم می‌گسترانند.

وی با اشاره به اینکه همه موجودات عالم هستی برای طالبان علم استغفار می کنند، ادامه داد: طبق صریح روایات؛ نگاه به چهره عالم عبادت است.

حجت الاسلام نصیری با بیان اینکه حوزه های علمیه عالمان بسیاری تقدیم جامعه کرده است، اظهار داشت: عالمان دینی میراث‌دارن انبیای الهی و مرزبانان دین هستند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در روایت آمده کسی که به معارف دین جاهل است یتیم دینی بوده و اگر عالمی او را هدایت کند در قیامت با اولیای الهی محشور می شود. یکی از نقش های مهم علمای دینی غیر از فراگیری فقاهت، انذار و تبشیر جامعه است تا از دین صیانت شود.

وی طلاق را از آسیب های اجتماعی مهم جامعه دانست و گفت: متاسفانه امروز آمار طلاق در جامعه بیداد می کند و مصرف مواد مخدر یکی دیگر از آسیب ها و بستر ساز بسیاری از آسیب های اجتماعی بوده که افراد زیادی را در جامعه درگیر خود کرده است.

حجت الاسلام نصیری به فعالیت بیش از صد شبکه معاند و ضدانقلاب علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: طلاب برای مقابله با این سونامی و طوفان تخریب‌گر باید وارد میدان شوند و در برابر این آسیب‌ها و عملیات روانی دشمن از باورهای اعتقادی مردم دفاع کنند.

استاد حوزه و دانشگاه هدایت، رشد و تربیت متعالی مردم به منظور مقابله با جبهه ابلیس را از رسالت های مهم حوزه های علمیه برشمرد و اظهار داشت: انبیا، اولیای الهی و علمای دینی کسانی هستند که می توانند هادی مردم باشند؛ هدایت انسان ها برترین عمل است.

وی با تاکید بر اینکه آرامش روحی در پرتو ایمان به خداوند میسر می شود، خاطرنشان کرد: آرامش انسان به درجه ایمان و انس او با خدا بستگی دارد بر این اساس یکی از رسالت های طلاب تقویت ایمان در خانواده، محله و اجتماع است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات