۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۳
کد خبر: ۶۳۹۵۲۹

از الزامات سیاست خارجه ایران تا وظایف آموزش پرورش در بیانیه گام دوم انقلاب

از الزامات سیاست خارجه ایران تا وظایف آموزش پرورش در بیانیه گام دوم انقلاب
در کمیسیون تخصصی نهادهای علمی و بیانیه گام دوم انقلاب با تأکید بر نقش جوانان، وظایف نهادها براساس گام دوم مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین شمس الله مریجی در اختتامیه همایش ملی بیانیه گام دوم و تمدن نوین اسلامی که عصر پنجشنبه در سالن شیخ طوسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، با ارائه گزارشی از کمیسیون تخصصی نهادهای علمی و بیانیه گام دوم انقلاب با تأکید بر نقش جوانان گفت: در این کمیسیون 10 مقاله ارائه شد.

 رییس کمیسیون تخصصی نهادهای علمی و بیانیه گام دوم انقلاب با اشاره به مقالات ارائه شده در این کمیسیون اظهار کرد: مقاله الزامات سیاست خارجی ایران در بیانیه گام دوم انقلاب تألیف محمد ستوده، از جمله مقالات ارائه شده است که الزامات سیاست خارجی ایران در بیانیه گام دوم انقلاب همچنین فعالیت های صورت گرفته در چهل سال گذشته در جهت سیاست خارج را مورد بررسی قرار می دهد.

وی ادامه داد: مقاله دوم مبانی و عوامل تحقق تغییرات اجتماعی در بیانیه گام دوم انقلاب تألیف شمس الله مریجی بود که در آن عدالت، اخلاق و معنویت و استقلال سه راهبرد اصلی همچنین منابع مالی و مادی در کنار اقتصاد مقاومتی برای تحقق گام دوم انقلاب مورد تأکید قرار گرفته است.

رییس دانشگاه باقر العلوم در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: مقاله الزامات کارآمدی فرهنگی دولت اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی از دیدگاه مقام معظم رهبری تألیف رقیه جاویدی، مقاله تحلیل تجزیه نظری، عملی، تئوری ولایت فقیه در چهله نخست جمهوری اسلامی؛ به منظور کاربست کارآمدی آن در چهله دوم تألیف حجت الاسلام والمسلمین احمد رهدار از دیگر مقالات ارائه شده در کمیسیون نهادهای علمی و بیانیه گام دوم انقلاب با تأکید بر نقش جوانان به شمار می روند.

 وی با بیان این که نقش حوزه و دانشگاه در رویش و رشد اندیشه و عمل انقلابی نسل جوان از مقالات ارائه شده است، اظهار کرد: حجت الاسلام و المسلمین نصر الله آقاجانی در این مقاله جایگاه، شیوه و عملکرد حوزه و دانشگاه برای تحقق گام دوم انقلاب را مورد بررسی قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین مریجی اضافه کرد: حجت الاسلام والمسلمین سوزنچی نیز در مقاله ای رسالت آموزش و پرورش در گام دوم انقلاب اسلامی را مورد بررسی قرارداده، البته بحث آموزش و پروش به صورت مستقیم در بیانیه گام دوم انقلاب بیان نشده  اما با توجه به عظمت کار آموزش و پرورش به در حوزه مباحث سبک زندگی به مبحث آموزش و پرورش پرداخته شده است که وی در این مقاله نگاهی به چهل ساله گذشته داشته و به ترسیم نقشه راه آینده به وسیله حوزه، حکومت و آینده پرداخته است./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
بهرام از نجف آباد
Iran, Islamic Republic of
۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
مجموعه کامل مقالات همایش را منتشر نمایید.
0
0
السلام علیک ایها العبد الصالح
Iran, Islamic Republic of
۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷
لطفا مقالات و مجتواهای علمی مربوز به کمیسیون تخصصی نهادهای علمی درباره بیانیه گام دوم انقلاب در اختیار جامعه علمی حوزوی قرار گیرد.
با سپاس
0
0