۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۶۳۹۵۹۴
حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی در گفت وگوی تفصیلی با رسا:

در تبیین دستاوردهای انقلاب کوتاهی کردیم | مسؤولان گوش به فرمان رهبری باشند

در تبیین دستاوردهای انقلاب کوتاهی کردیم | مسؤولان گوش به فرمان رهبری باشند
نماینده خبرگان با انتقاد از برخی تلاشها برای جدایی حوزه از نظام گفت: برخی از مزایای انقلاب بهره می برند اما حتی یک حرکت در راستای منافع انقلاب از آنها دیده نشده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، انقلابی اسلامی ایران در حالی وارد 40 سال دوم خود شده است که در گام نخست خود فراز و فرودهای فراوانی داشته اما با عنایت الهی، هدایت های امامین انقلاب و بصیرت مردم از همه آزمون ها سربلند بیرون آمده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب راهبرد و نقشه راه 40 سال دوم انقلاب را مشخص کردند و نباید اجازه داد که این موضوع همانند برخی موضوعات دیگر اسیر شعارزدگی و برخوردهای سطحی شود.

در این راستا خبرگزاری رسا برای بررسی مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در 40 سال نخست، الزامات و اقتضائات گام دوم انقلاب و بررسی نقش کلیدی حوزه در استمرار انقلاب و پاسخگویی به نیازهای نظام با حجت الاسلام والمسلمین علی ملکوتی نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری به گفت وگو نشسته است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی که سابقه نمایندگی در دو دوره نخست مجلس شورای اسلامی را در کارنامه خود دارد، در انتخابات دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری شرکت کرد و موفق به جلب اعتماد مردم آذربایجان شرقی شد.

وی که از اساتید دروس خارج حوزه علمیه قم به شمار می رود، 71 سال دارد و افزون بر نمایندگی خبرگان، عضو مجمع مشورتی فقهی شورای نگهبان است و مدیریت گروه اصول فقه جامعه المصطفی(مدرسه عالی فقه و اصول) را بر عهده دارد.

در تبیین دستاوردهای انقلاب کوتاهی کردیم | مسؤولان گوش به فرمان رهبری باشند

متن گفت وگوی گروه سیاسی خبرگزاری رسا با حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی تقدیم مخاطبان گرامی می شود:

رسا ـ برای ورود به بحث اگر خاطراتی از دوران مبارزات و پیروزی انقلاب دارید بفرمایید.

بحمدالله انقلاب اسلامی وارد چهل سال دوم خود شده است، پیروزی انقلاب نعمت بزرگی برای ملت ایران، تشیع، مسلمانان و همه ادیان است و پیروان سایر ادیان هم باید از انقلاب قدردانی کنند.

قبل از انقلاب پیروزی انقلاب اسلامی بلوک شرق و غرب برای دین ارزشی قائل نبودند، کمونیست ها دین را افیون می دانستند و بلوک غرب و جریان سرمایه داری نیز تا حدی از دین استفاده می کرد که به نفع خواسته های خود باشد و الا برای دین ارزشی قائل نبودند و اعتقاد داشتند که دین از صحنه زندگی اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و جامعه حذف شده است، در جریان سرمایه داری اگر هم خیلی دین را قبول داشتند در حد مسائل شخصی بود نه این که دین به حوزه اجتماع، سیاست، فرهنگ و اقتصاد جامعه وارد شود.

انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام تمام این جریان های زشت، بیهوده و پوچ را بر سر طرفدارانش خراب کرد، از این زاویه بجاست که دانشگاه ها و حوزه های ما تأمل بیشتری داشته باشند، انقلاب به اسلام و به صورت کلی به دین خدمت کرد، انقلاب اسلامی به کل دینداران و متدینین آبرو و حیثیت داد و از این موضوع نباید غفلت شود.

سالی که نهضت توسط حضرت امام آغاز شد ما خدمت مرحوم پدرمان در نجف بودیم و نسبت به رژیم طاغوت تبری داشتیم، البته در همان دوران که سن کمی داشتیم به همراه سید عبدالعزیز حکیم و دیگران برنامه هایی را در مدرسه برگزار می کردیم.

البته مرحوم پدرم به عنوان یکی از اساتید حوزه علمیه نجف حرکت ها و اقدامات لازم را پیگیری می کردند تا این که به ایران آمدیم و ماندنی شدیم، در تابستان، ماه مبارک و ماه محرم به تبلیغ می رفتیم، مردم شهرستان سراب از مرحوم پدر دعوت می کردند و با مردم ارتباط جدی داشتند و در طرفداری از آرمان های امام راحل و مخالفت با رژیم طاغوت روشنگری می کردند و دست به افشای مفاسد رژیم پهلوی می زدند.

در آن زمان طلبه جوابی بودیم و حرارت شدیدی داشتیم و فعالیت می کردیم و به همین دلیل تحت تعقیب بودیم، در گزارش های ساواک آمده بنده متهم بودم که در آن دوران از شوروی اسلحه می آورم و بین افراد توزیع می کنم، گذشت تا سال 56 که نهضت جان بیشتری گرفت ما نیز در کنار امت فرمایشات امام را به صورت جدی پیگیری می کردیم و به آنچه که تکلیف داشتیم عمل کردیم که افتخاری برای ما است.

مرحوم والد عضو جامعه مدرسین بودند و در بیانیه ها علیه رژیم طاغوت و عزل شاهنشاهی مشارکت داشتند و امضای ایشان جزء اولین امضاها بود، به دلیل نقش ایشان در مبارزه با رژیم همواره تحت تعقیب بودند و اذیت می شدند.

بنده نیز با جوانان ارتباط بیشتری داشتم و مدتی در سراب با مردم بودم و برای آن ها سخنرانی می کردم، همه مردم در همه شهرها وارد میدان شده بودند و بسیج عمومی شده بود چرا که خدا به دل مردم انداخته بود تا علیه ظلم، بی دینی، فساد و استکبار و استعمار و در راستای احیای ارزش ها قیام کنند.

در تاریخ چنین انقلابی را سراغ نداریم و انقلابی های دنیا خواسته ها و اهداف محدودی دارند و با انقلاب اسلامی قابل قیاس نیستند، آرمان انقلاب اسلامی آرمان های انبیا و تمام ارزشمداران تاریخ بشریت است

در تاریخ چنین انقلابی را سراغ نداریم و انقلابی های دنیا خواسته ها و اهداف محدودی دارند و با انقلاب اسلامی قابل قیاس نیستند، آرمان انقلاب اسلامی آرمان های انبیا و تمام ارزشمداران تاریخ بشریت است و مقایسه انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب ها وجهی ندارد.

ارزش هر انقلابی به اهداف و آرمان های آن است، نباید کورکورانه از حرکت عظیم الهی انقلاب اسلامی رد شویم و بدانیم چنین انقلابی در تاریخ بی بدیل است، اینگونه نبود که انقلاب اسلامی نتیجه فعالیت یک حزب یا جریان خاص باشد بلکه همه مردم قیام کردند و در رأس کار حضرت امام رهبری را بر عهده داشتند.

طلاب و متدینین نیز دنباله رو امام بودند و با توجه به این که زمام امور انقلاب اسلامی بر عهده متدینین اعم از طلبه و غیر طلبه بود تلاش شد که صدمات به حداقل برسد، حتی به کسانی که در آن زمان به دلیل طرفداری از رژیم پلید پهلوی محکوم بودند اقل آسیب وارد شد.

این که برخی تحلیل های ناروا می کنند باید گفت برخی مسائل در انقلاب ها طبیعی است چرا که اگر افراد فاسد پس از محاکمه اعدام نمی شدند یا عزل نمی شدند سرنوشت کشور ما نیز مانند مصر می شد، مرسی با انتخاب روی کار آمد اما در سایه اهمال کاری ها، فریب خوردن، تکیه بر دشمن و تخطی از چارچوب های ارزشی مسیر انقلاب مصر منحرف شد.

دو روز مانده به پیروزی انقلاب به پادگان منطقه خودمان وارد شدیم، فرمانده پادگان خیلی دلهره داشت که چه آینده ای در انتظار اوست، به او گفتم که نگران نباش جان تو مانند جان ماست به شرطی که با مردم درگیر نشوید و این سرهنگ گریه کرد، وقتی ما رفتیم مردم جان بیشتری گرفتند و تظاهرات را جدی تر پیگیری کردند و سربازان هراس داشتند اما وقتی وارد شدم سربازان وظیفه از من خواستند که برای آن ها سخنرانی کنم.

در همین زمان در شهر پیچیده شد که بنده را زندانی کردند و مردم هم به سرعت سمت پادگان آمدند، بنده نیز مردم را آرام کردم تا باز گردند و سربازان نیز همراه ما به شهر آمدند، سربازان و نیروهای شهربانی نیز به مردم ملحق شدند و راهپیمایی عظیمی را به راه انداختند.

فرمانده پادگان هم آمد، من ترسیده بودم چرا که چند روز قبل از آن در قزوین فرمانده ای را کشته بودند اما از آنجایی که این فرمانده توبه کرد بنده واسطه شدم تا او برود، سربازان نیز به شهرهای خود بازگشتند و بدون این که مشکلی پیش آید پادگان تحت اختیار مردم انقلابی درآمد، در آن زمان باور نمی کردیم که انقلاب به این زودی ها پیروز شود اما جوانانی را تربیت کردیم تا اگر انقلاب به درازا کشید بتوانند وارد برخوردها شوند و همین جوانان را برای مدیریت اسلحه و مهمات پادگان مأمور کردیم.

در تبیین دستاوردهای انقلاب کوتاهی کردیم | مسؤولان گوش به فرمان رهبری باشند

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی در راهپیمایی مردم سراب علیه رژیم ستمشاهی 

وقتی انقلاب پیروز شد بنده در روز 22 بهمن مشغول سخنرانی بودم، در این زمان یکی از معتمدان شهر فریاد زد که رادیو اعلام کرد که انقلاب پیروزی شده است و ما همانجا سجده شکر به جا آوردیم، از آن تاریخ تا کنون سخنران 22 بهمن شهرمان بنده هستم.

رسا ـ چرا برخی با تاریخ سازی های دروغین، واقعیت های انقلاب را به گونه ای دیگر جلوه می دهند؟

انقلاب ما اسلامی است، اسلامی بودن انقلاب به خاطر آرمان ها و اهداف است که در شعارهایش یعنی استقلال، آزادی جمهوری اسلامی متبلور است، رهبری انقلاب در رأس به دست امام و در شهرها به دست مؤمنان و افراد متدین بود.

متأسفانه امروز برخی جریان های انحرافی در حال تاریخ سازی های دروغین هستند و می گویند انقلاب اسلامی نیست در حالی که این ادعا دروغی آشکار است، وقتی انقلاب پیروز شد بنده تصور می کردم که کار تمام شده است اما تازه کار شروع شده بود و همان روز کمیته را تشکیل دادیم.

در زمان طاغوت حزبی به نام رستاخیز وجود داشت که مردم و نیروهای کمیته آنجا را گرفتند، بنده تا زمانی که سپاه تشکیل شد مسؤول کمیته بودم و بعد از آن کار را واگذار کردیم، تمام برنامه های ما با راهنمایی مرحوم پدر بود، ایشان مدام رهنمود می دادند و کمک می کردند و بعد از مسائل انقلاب نیز درباره موضوعات آذربایجان نقش آفرینی جدی داشتند.

بعد از شهادت شهید مدنی حضرت امام از مرحوم والد خواستند که نمایندگی ولی فقیه را بر عهده بگیرند و با این که ایشان جایگاه بالایی داشتند مانند یک سرباز امر امام را اطاعت و در بحرانی ترین زمان ها در آنجا مدیریت کردند.

در آن زمان به ما می گفتند خیلی تلاش نکنید انقلاب 6 ماه بیشتر دوام نمی آوردند اما امروز می بینیم که وارد چهل دوم شده است و بدون شک ان شاءالله این انقلاب تا ظهور امام زمان(عج) پایدار خواهد بود چرا که مبنا و پایه های آن بر حق و حقانیت استوار است.

البته مشکلات و سختی هایی وجود دارد اما اگر از انقلاب دفاع می کنیم مقصود ما حقیقت و واقعیت نظام اسلامی است، اشکال ها وجود دارد باید آن ها را نقد کرد اما نباید کاری کنیم که اصل نظام و انقلاب تضعیف شود، منشأ برخی مشکلات تحریم های ظالمانه دشمن و منشأ برخی دیگر سوء تدبیرهای مسؤولان بوده و هست، مسؤولان باید با عملی کردن به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مشکلات را برطرف کنند، با عنایت الهی دمیدن صبح سعادت و خوشبختی از همه جهات برای این امت نزدیک است.

در تبیین دستاوردهای انقلاب کوتاهی کردیم | مسؤولان گوش به فرمان رهبری باشند

رسا ـ مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در 40 سال گذشته از نظر شما چیست و در گام دوم در چه عرصه هایی باید تمرکز بیشتری داشته باشیم؟

دستاوردهای انقلاب آنگونه که باید و شاید توسط نهادهای علمی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی تبیین نشده است، بحث مقایسه ای جدی لازم است تا مشخص شود وضعیت رژیم طاغوت چه بوده و نظام اسلامی چه اهداف و آرمان هایی را دنبال می کند.

باید تببین کنیم که اگر نظام طاغوت باقی می ماند چه می شد؟ باید بیان کنیم که انقلاب اسلامی در زمینه سیاست، فرهنگ، اقتصاد، علم، صنعت و عرصه های دیگر چه کرده است، این موارد باید به صورت علمی بررسی شود و رسانه ها باید ورود کرده از صاحبان تحلیل به صورت مستند مطالب را بیان کنند، باید برای مردم مشخص شود که چه بیراهه و ویرانه ای داشتیم و امروز چه شده و به کدام سمت پیش می رویم و به کجاها رسیده ایم، دانشگاه، صداوسیما، حوزه علمیه و همه نهادها باید در این زمینه ورود دقیق و عالمانه داشته باشند.

متأسفانه کوتاهی شده است و نسل های 4 و 5 چیز زیادی از انقلاب نمی دانند، گاهی تحت تأثیر تبلیغات سوء مقایسه های نادرستی می کنند تا مردم را به رژیم منحوس پهلوی خوشبین کنند، مقصر این کوردلی دانشگاه، حوزه و نهادها و ارگان هایی هستند که باید مسائل را تبیین کنند اما وظیفه خود را انجام نمی دهند.

متأسفانه کوتاهی شده است و نسل های 4 و 5 چیز زیادی از انقلاب نمی دانند، می ترسم که اگر به همین شیوه پیش برویم چیزی به نام انقلاب برای جوانان باقی نماند، گاهی تحت تأثیر تبلیغات سوء مقایسه های نادرستی می کنند تا مردم را به رژیم منحوس پهلوی خوشبین کنند، مقصر این کوردلی دانشگاه، حوزه و نهادها و ارگان هایی هستند که باید مسائل را تبیین کنند اما وظیفه خود را انجام نمی دهند.

نباید بنشینیم و تماشاگر باشیم تا کسانی با افکار مسموم و با تبلیغات دروغ ذهن جامعه را از واقعیات دور کنند، رهبر معظم انقلاب در دیدار خبرگان ملت فرمودند باید مسائل انقلاب را تبیین کنیم، در ادامه دستور دادند که گروه های اندیشه ورز  توسط مجلس خبرگان تشکیل شود تا در زمینه های مختلف با کمک گرفتن از کارشناسان بررسی کنند که امروز در چه جایگاهی قرار داریم و در چه زمینه هایی پیشرفت و یا احیانا توقف و عقب ماندگی داشته ایم تا راهکارهایی برای علاج در نظر گرفته شود.

بنده در گروه قضایی هیأت اندیشه ورز حضور دارم و بررسی می کنیم که دستگاه قضایی بعد از 40 سال در چه جایگاهی قرار دارد و آیا ناکامی و کم توفیقی ها به دلیل مدیریت ها بوده یا قوانین کاستی دارد، در زمینه مسائل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی هم این کار به صورت جدی پیگیری می شود.

انقلاب اسلامی دشمن هایی دارد که مخالف رشد و تعالی کشور هستند، انقلاب در داخل و خارج دشمن های خطرناک و بی رحمی داردکه پایبند به هیچ چیز نیستند، دشمنان در 8 سال دفاع مقدس جنگ جهانی را به ایران اسلامی تحمیل کردند و همه متحد شدند تا انقلاب را زمین بزنند اما ذره ای از خاک ایران در اختیار دشمن قرار نگرفت.

امروز ایران اسلامی و دانشگاه ها حرف اول را در منطقه می زنند، از نظر محاسبات جهانی در دنیا حرف برای گفتن داریم، در گذشته درصد بالایی از پزشکان کشور را پزشکان بی سواد خارجی تشکیل می دادند اما امروز پزشکان ما در دنیا حرف جدی برای گفتن دارند و حرف اول را می زنند و از کشورهای خارجی برای معالجه وارد ایران می شوند.

انقلاب اسلامی بینش مردم را هم تغییر داد، انقلاب اسلامی تنها در 40 سال بالاترین خدمات و دستاوردها را داشته است، از نظر راه و شهرسازی، بهداشت و درمان و نیازهای مهم مانند آب، برق و گاز انقلاب خدمات بی بدیلی ارائه کرده و اغلب مردم حتی در دور دست ترین نقاط کشور از این نعمت ها برخوردار هستند.

در تبیین دستاوردهای انقلاب کوتاهی کردیم | مسؤولان گوش به فرمان رهبری باشند

ما زمانی قدرت ساختن فشنگ ژ3 را نداشتیم اما امروز به اقتداری رسیده ایم که دشمن جرأت عرض اندام ندارد، بی انصافی است که شکر این نعمت ها را به جا نیاوریم، تحریم ها از ابتدای انقلاب اسلامی بوده است چرا که دشمنان با اصل اسلام و انقلاب مشکل دارد، مسؤولان باور کنند که آمریکا و اروپا می خواهد ما نباشیم.

اگر آمریکا و اروپا دم از مذاکره می زنند برای این است تا با کمترین بها نظام و انقلاب را نابود کنند و این مسأله را در مذاکرات هسته ای مشاهده کردیم، امروز با وقاحت می گویند که ایران باید فلان مسأله را تصویب کند که دخالت آشکار در امور کشور است.

اگر مسؤولان به فرمایشات رهبر معظم انقلاب عمل کنند والله دشمنان نمی توانند کاری کنند، اگر دشمنان یک روز احساس کنند که می توانند ما را قلع و قمع کنند یک لحظه درنگ نمی کنند، عقب نشینی و شل آمدن آسیب دارد.

مسؤولان به ویژه مسؤولان دیپلماسی باید با غیرت و قاطع برخورد کنند، تجربه 40 ساله ما نشان داده که هرجا ایستادیم پیروز شدیم و هر جا عقب نشستیم شکست خوردیم و دشمن پیروز شد، مسؤولان باید تجربیات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب را به کار بگیرند.

رهبر معظم انقلاب چند بار هشدار دادند که آمریکا اهل مذاکره نیست و پیمان شکن و عهد شکن است، اگر مسؤولان به فرمایشات رهبر معظم انقلاب عمل کنند والله دشمنان نمی توانند کاری کنند، اگر دشمنان یک روز احساس کنند که می توانند ما را قلع و قمع کنند یک لحظه درنگ نمی کنند، عقب نشینی و شل آمدن آسیب دارد.

البته مشکلاتی وجود دارد، مردم غالبا از ادارات ناراضی هستند و علت این مسأله باید بررسی و حل شود، مردم ایران بهترین مردم جهان هستند و باید آن ها را راضی نگه داشت، اگر این مردم اجازه می دادند برخی از مسؤولان انقلاب را نابود می کردند، تا کنون مردم در برابر بعضی ها مقاومت کردند و اجازه ندادند که نظام را ساقط کنند و از بین ببرند.

مردم خوبی داریم و خدمت به این مردم از اوجب واجبات است، همین مردم در برهه های گوناگون و سخت انقلاب را به پیش بردند و اداره کردند، مشکلات اقتصادی و گرانی وجود دارد و با گفتن این که گرانی نیست مشکل حل نمی شود؛ چگونه در این نظام مقتدر و با صلابت برای مشکلات تدبیر نمی شود؟ آیا همه مشکلات امروز از تحریم است یا به مسؤولان هم مربوط می شود؟

مجلس نهادی قدرتمند در کشور به شمار می رود و نماد قدرت مردم است و خیلی کارها می تواند انجام دهد، مجلس می تواند با وضع قوانین ضروری و با سؤال کردن و استیضاح مشکلات را حل کرده و با نظارت خود از سوء استفاده ها جلوگیری کند، مجلس در ارتباط با حقوق نجومی و فسادهای اقتصادی چه کرده است؟

رهبر معظم انقلاب چندین سال است که تحت عناوین مختلف محور پیام های نوروزی خود را مسائل اقتصادی قرار داده اند، مهم ترین فرمایش ایشان در زمینه مسائل اقتصادی بحث اقتصاد مقاومتی است، مسؤولان در این زمینه چه کار کرده اند؟ مسؤولان نمی توانند بگویند که تحریم ها آن ها را غافلگیر کرده است، مگر یک سیاستمدار باهوش غافلگیر می شود؟ این ننگ برای یک سیاستمدار است که بگوید غافلگیر شده است.

با وجود این که رهبر معظم انقلاب بارها هشدار دادند و خود مسؤولان تجارب زیادی دارند چرا عبرت نگرفتند، باید مسأله فساد به ویژه در قوا حل شود، گاهی مسؤولان به اولویت ها توجهی ندارند و کار خود را پیگیری می کنند.

مردم به نماینده رأی ندادند که در مجالس ختم حاضر شود تا باز هم رأی بیاورد، این توهین به شعور مردم است، مردم رأی داده اند که این افراد کشور را مدیریت کنند.

رسا ـ در سال های اخیر رهبر معظم انقلاب بارها درباره حفظ روحیه انقلابی هشدار دادند و در دیدار با مردم قم هم فرمودند که عده ای به دنبال انقلابی زدایی از قم هستند، وظیفه حوزه و روحانیت برای انقلابی ماندن و مقابله با انقلابی زدایی از قم چیست؟

دشمن برای شبیخون زدن ابتدا تلاش می کند تا مردم نسبت به ارزش و جریان پرارزش بی تفاوت شوند، بعد از بی تفاوتی؛ دشمن با تحرکاتی سعی می کند تا ابراز مخالفت شود.

گاهی وقتی گفته می شود افکاری در حوزه وجود دارد که با دخالت در کارهای سیاسی مخالفت می کنند کسانی خوششان نمی آید اما این یک واقعیت است، عده ای از مزایای انقلاب مانند امنیت و عظمت نظام اسلامی استفاده می کنند اما در طول 40 سال حتی یک حرکت و حرفی در راستای منافع انقلاب از آن ها دیده نشده است.

وقتی گفته می شود افکاری در حوزه وجود دارد که با دخالت در کارهای سیاسی مخالفت می کنند کسانی خوششان نمی آید اما این یک واقعیت است، عده ای از مزایای انقلاب مانند امنیت و عظمت نظام اسلامی استفاده می کنند اما حتی یک حرکت در راستای منافع انقلاب از آن ها دیده نشده است.

این گروه زمانی بی تفاوت بودند اما امروز کم کم نق زدن، اعتراض کردن و تضعیف نظام را دنبال می کنند، رهبر معظم انقلاب از تحرکات این گروه ها خبر دارند، همانگونه که طلاب جوان دور امام جمع شدند و انقلاب کردند انتظار این است که همین طلاب جوان گرداگرد رهبر معظم انقلاب باشند و از انقلاب صیانت و حفاظت کنند.

اساتیدی که با طلبه ها ارتباط دارند باید مسائل انقلاب را به آن ها منتقل کنند و به طلاب بینش بدهند و توطئه های شیطانی دشمن را تبیین کنند تا جوانان بی تفاوت نشوند بلکه با تمام توان و قدرت از انقلاب حمایت کنند و در  برابر دشمن ایستادگی کنند، رهبر معظم انقلاب درباره دانشگاه هم فرمودند که باید سیاسی انقلابی باشد نه سیاست زده و سیاست باز.

ما سعی می کنیم در مناسبت ها به مسائل انقلاب گریزی داشته باشیم اما شنیده می شود در برخی درس ها نه تنها اینگونه نیست بلکه با کنایه و ایهام نظام اسلامی را تضعیف می کنند، طلبه ها باید به این کار جواب دهند.

نمی گوییم که کشور نقص و مشکلی ندارد اما نباید سیاه نمایی کرده و نظام اسلامی را تضعیف کنند، البته مسؤولان وظیفه دارند که مشکلات را حل کنند، در حوزه نیز طلاب باید هوشیار و آگاه باشند و با بصیرت خود مانع توطئه دشمن شوند، اساتید نیز باید ارزش های انقلاب و مبانی علمی ولایت فقیه را تبیین کنند.

در تبیین دستاوردهای انقلاب کوتاهی کردیم | مسؤولان گوش به فرمان رهبری باشند

رسا ـ حوزه علمیه به عنوان مادر انقلاب چقدر توانسته در پاسخگویی به نیازهای نظام اسلامی موفق باشد؟

شاید پاسخ به شبهات و نیازها به صورت سیستماتیک نباشد اما به صورت انفرادی کارهای خوبی شده است، طرفداران نظام و حامیان رهبرمعظم انقلاب کم نیستند و به صورت انفرادی در هر جایی که لازم باشد از نظام و رهبری دفاع می کنند.

اگر در آذربایجان علما پشت سر امام قرار نمی گرفتند و در برابر جریانات انحرافی آن زمان نمی ایستادند هیچ قدرتی نمی توانست آن غائله را خاموش کند، علما آذربایجان و متدینین با تحمل سختی های فراوان ایستادگی و مردم را توجیه کردند و این سبب شد که توطئه دشمن خنثی شود.

تبریز جای حساسی است و مرحوم پدر ما خیلی زحمت کشید و تحت فشار و اذیت ها بود، الان هم عده ای از منحرفان از ایشان کینه دارند، باید از علمای انقلابی آذربایجان تقدیر کرد و قدر آن ها را شناخت چرا که زحمت های فراوانی کشیدند.

رسا ـ برخی سعی دارند که ناکامی ها و سوء تدبیر خود را بر گردن نظام و رهبری بیندازند و از مسؤولیت خود شانه خالی کنند، نظر شما در این باره چیست و چرا برخی مسؤولیت خود را نمی پذیرند؟

نوعا کسانی که به وظیفه خود عمل نمی کنند همین کارها را انجام می دهند، متأسفانه رسم بدی بین برخی شده که همه را جز خود مقصر می دانند تا صندلی و پست خود را حفظ کنند.

در دیدار با رهبر معظم انقلاب وقتی کسانی از ارگان و نهادی شکایت می کردند اما ایشان می فرمودند که از طریق قانونی کارها پیگیری شود و هیچگاه از موضع بالا به کارهای مسؤولان ورود نمی کنند بلکه کار را از مسؤول مربوطه می خواهند و به خود مسؤول اجازه مدیریت می دهند.

رهبر معظم انقلاب در مجالس عمومی تذکر می دهند، در مجالس خصوصی نیز به صورت جدی تر پیگیری می کنند و اگر متنبه نشوند به صورت عمومی اما کلی بیان می کنند. آقا درباره برجام فرمود که فایده ای ندارد اما مسؤولان گوش شنوایی نداشتند.

باید حواسمان جمع باشد که دشمن می خواهد نظام اسلامی را ساقط کند، باید بدانیم که مکر دشمن همیشه در کمین است، بدانیم دشمنی داریم که به هیچ چیز پایبند نیست و باید حول ولایت فقیه اتحاد داشته باشیم

اگر مواد مورد نیاز گران است چه ربطی به رهبری دارد؟ این مسائل مسؤولی دارد و باید کار کند و ایشان بارها و بارها تذکر دادند، هر صاحب عقل و درایتی این موضوع را می فهمد اما برخی با شیطنت و طرح برخی مسائل می خواهند از مسؤولیت خود فرار کنند.

باید قانون اساسی را به مردم تفهیم کرد تا بدانند هر مسؤولی دقیقا چه وظایفی دارد، رییس جمهور در قبال ملت مسؤول است و مجلس از طرف مردم می تواند از ریس جمهور مطالبه کند، مسؤولان باید به مسؤولیت های خود عمل کنند.

دشمن به انواع بهانه درصدد جدا کردن مردم از نظام و رهبری است اما هیچگاه موفق نخواهد شد، دشمن آرزو می کند که انقلاب را نابود کند و این آرزوی خود را به زبان می آورند اما در خواب هم این آرزو محقق نخواهد شد، همانگونه که گفتند انقلاب 40 سالگی خود را نمی بیند اما این گونه نشد.

ان شاءالله نظام اسلامی به کوری چشم دشمنان 80 سالگی و 120 سالگی و ده ها 40 سال دیگر را تا ظهور امام زمان(عج) خواهد دید، دشمنان در این 40 سال انواع توطئه ها از جمله جنگ، ترور و تحریم را علیه ایران اسلامی به کار گرفتند اما به نتیجه ای نرسیدند و روز به روز انقلاب جلوتر رفت.

باید حواسمان جمع باشد که دشمن می خواهد نظام اسلامی را ساقط کند، باید بدانیم که مکر دشمن همیشه در کمین است، بدانیم دشمنی داریم که به هیچ چیز پایبند نیست و باید حول ولایت فقیه اتحاد داشته باشیم تا به یاری و مدد خدا توطئه های دشمن کاملا خنثی شود و انقلاب به دست صاحب اصلی آن برسد.

رسا ـ ممنون از این که وقت خود را در اختیار خبرگزاری رسا قرار دادید؛ اگر نکته ای باقی مانده بفرمایید.

خداوند شما را موفق و پیروز بدارد، واقعا زحمت می کشید و در کارهای خود قصد قربت کنید، اگر کارها به خاطر خدا انجام شود خداوند اجر جزیل می دهد چرا که از نظامی دفاع می کنید که با قطع و یقین تنها نظامی است که مورد رضایت خداوند متعال است و هیچ نظامی نزدیک تر از نظام جمهوری اسلامی به خداوند نیست.

مشکلات هم وجود دارد همانطور که در دوران پیامبر و امیرمؤمنان هم مشکل وجود داشت، باید مقاومت کنیم و متحد باشیم و مشکلات را حل کنیم، باید مراقب باشیم ارزش ها از بین نرود، گاهی احساس می شود برخی می خواهند همه چیز را برای خودشان داشته باشند که خیلی خطرناک است.

یکی از نمادها و حرکت های قشنگ دوران انقلاب این بود که همه به یکدیگر کمک می کردند و اگر در جایی مشکلی پیش می آمد همه وارد میدان می شدند و یاری می کردند و این حالت ایثار، از خودگذشتگی و خدمت به مردم را باید تقویت کنیم.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
خدا قوت
1
0
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳
جالب بود
0
0
سرابی
Iran, Islamic Republic of
۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴
خدا ایت الله میرزام مسلم ملکوتی را بیامرزند
1
0