۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۶۳۹۶۲۸
مسؤول واحد ترویج دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب:

آشنایی طلاب با نظام فکری رهبری از مهمترین ضرورت‌ها است

آشنایی طلاب با نظام فکری رهبری از مهمترین ضرورت‌ها است
حجت الاسلام صادقی گفت: طلاب باید در همه امور رهبر معظم انقلاب را سرلوحه و الگوی خود قرار دهند و در جهت سیر فکری و عملی ایشان قدم بردارند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام حامد صادقی، مسؤول واحد ترویج دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای، پیش از ظهر امروز در نشست ویژه طلاب مدرسه علمیه حضرت زهرا (س) بروجن با موضوع تبیین منظومه فکری رهبر معظم انقلاب، با تأکید بر بیانات سردار سلیمانی درباره حقانیت رهبری، گفت: به درستی که یکی از از شؤونات عاقبت بخیری همراهی با ولایت این بزرگ مرد حکیم است.

حجت الاسلام صادقی با بیان تفاوت‌های رهبر معظم انقلاب با سایر علما و شاگردان امام خمینی (ره) در زمان قبل و پس از انقلاب که هر یک در یکی از زمینه‌های علمی یا مبارزاتی شاخص شدند، خاطرنشان کرد: ایشان از محدود شخصیت‌هایی است که در هر دو زمینه علمی و مبارزاتی برجسته شد به گونه‌ای که اندیشه‌های ایشان از منظومه‌ای دقیق و منسجم برخوردار بوده تا جایی که او را بزرگ‌ترین مرد تاریخ جهان اسلام در هر دو زمینه کرده است؛ علت این وحدت رویه در افکار را باید اتصال به منبع اصیل وحی یعنی قرآن، اخلاص، رعایت تقوا، مطالعه دقیق و آشنایی با تاریخ دانست.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم آشنایی افراد مختلف جامعه با نظام فکری رهبر معظم انقلاب خصوصا از جانب طلاب گفت: فعالیت این مؤسسه از ۴ ماه گذشته و آغاز جلسات ترویجی از یک ماه پیش صورت گرفته که در طول این مدت ۸ مبلغ خواهر و ۴۰ مبلغ برادر برای این منظور تربیت شده است.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه در حال حاضر مدارس علمیه خواهران ۲۶ استان کشور در رأس برنامه جلسات ترویجی این مؤسسه قرار دارند، خاطرنشان کرد: با پیگیری و تلاش‌های صورت گرفته ان شاءالله تا پایان سال جاری حدود ۱۰ استان تکمیل خواهد شد.

وی افزود: آثاری که از بیانات رهبر معظم انقلاب تاکنون به چاپ رسیده بالغ بر ۲۰۰ اثر است که محتوای این آثار ارزشمند را می‌توان در زمینه‌های مختلف از جمله انقلاب اسلامی، زن و خانواده، فقه و احکام، تاریخ اسلام، شعر و ادبیات، سیره معصومین، تفسیر قرآن و... یافت.

مسؤول واحد ترویج دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به اینکه آثار چاپ شده از رهبری نشان می‌دهد که ایشان یک اسلام شناس جامع و یکی از قوی‌ترین رجال علمی جهان اسلام است، گفت: متأسفانه این بعد از شخصیت رهبر معظم انقلاب مورد غفلت واقع شده است که باید بیشتر به آن پرداخته شود.

حجت الاسلام صادقی با بیان تفاوت اساسی تفسیر رهبر معظم انقلاب از قرآن با سایر تفاسیر موجود از جهت ساده و روان بودن تصریح کرد: کتاب طرح کلی اندیشه قرآن با محوریت توحید که از جامع‌ترین کتب در جهان تشیع و حاصل ۳۰ جلسه سخنرانی رهبری در ماه رمضان در دهه پنجاه در مشهد است باید به صورت ویژه مورد توجه طلاب قرار گیرد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه طلاب باید در همه امور رهبر معظم انقلاب را سرلوحه و الگوی خود قرار دهند و در جهت سیر فکری و عملی ایشان قدم بردارند، گفت: به یقین لازمه این سرلوحه قرار دادن، آشنایی با نظام فکری رهبر فرزانه انقلاب، توجه دقیق به بیانات و آثار منتشر شده آن بزرگ مرد است./۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات