۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۶۳۹۶۴۴
استاد حوزه و دانشگاه:

مشروعیت رمز ماندگاری انقلاب است

مشروعیت رمز ماندگاری انقلاب است
خانم داوطلب با تأکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس تفکر اسلامی و قوانین الهی شکل گرفته است، گفت: مشروعیت رمز ماندگاری انقلاب است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، خانم بتول داوطلب، استاد حوزه و دانشگاه پیش از ظهر امروز در نشست بصیرتی طلاب مدرسه کوثر فرخشهر، با بیان اینکه روحیه جهادی و پایداری مردم در مقابل دشمنان از عوامل پیروزی نهضت اسلام است، گفت: نهال انقلاب با استقامت و پایداری آحاد ملت به درخت تنومندی تبدیل شد که با رهبری امام خمینی (ره) به ثمر نشست.

وی با اشاره به اینکه نقش مکتب در به ثمر رسیدن انقلاب‌ها غیر‌قابل انکار است، خاطرنشان کرد: مکتب اسلام کامل‌ترین، پاک‌ترین و ناب‌ترین مکتب است که رهبر کبیر انقلاب برای رسیدن به اهداف پربرکت و خطیر آن، ناملایمات بی‌شماری را تحمل کرد و با یاری خداوند برای برقراری حکومت اسلامی قیام نمود.

خانم داوطلب با تأکید بر اینکه مردم رکن اساسی هر جامعه و حکومتی هستند، گفت: وجود نیروی انسانی لازمه پیشبرد اهداف هر نظام است؛ مردم غیور و انقلابی در سال ۵۷ بهترین سربازان انقلاب بودند که به فرمان رهبرشان برای رسیدن به آرمان‌های انقلاب از مال و جان خود گذشتند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه یکی از عوامل برقراری و ماندگاری حکومت‌ها مقبولیت مردمی است، افزود: انقلاب شکوهمند اسلامی با زر و زور و به اجبار به وجود نیامده است بلکه این انقلاب خواسته قلبی ملت ایران برای رهایی از ظلم و ستمِ استعمار و پایان دادن به سلطه شرق و غرب است؛ همانطور که مردم کشورمان در شهادت سردار دل‌ها به اجبار به خیابان‌ها نیامدند و حضور میلیونی آن‌ها در مراسم تشییع حاج قاسم برخاسته از ایمان و اعتقاد قلبیشان بود.

وی با تأکید بر اینکه مشروعیت به معنای قانونی بودن و حقانیت نظام سیاسی حاکم بر جامعه است، تصریح کرد: مبدا مشروعیت هر نظام ولایت الهی و پایبندی به احکام الهی است و اگر آن کسی که در رتبه رهبری نشسته، به قوانین اسلامی از لحاظ نظری یا عملی بی قید شود از مشروعیت افتاده است.

خانم داوطلب با بیان اینکه تنها راه نفوذ دشمن از بین بردن وحدت مسلمانان است، ادامه داد: حضرت امام (ره) فردی شیعه مذهب بود، اما بر وحدت مسلمانان با هر مذهب و مسلکی، در برابر استعمارگران تأکید و سفارش داشت.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه ساده زیستی یکی از ویژگی‌های رهبران الهی است، خاطرنشان کرد: ساده زیستی و قناعت امام راحل در همه ابعاد زندگی ایشان نمود کامل داشت و این امر حاکی از نفی اشرافیت و مخالفت امام با زندگی تجملاتیِ سران طاغوت است.

وی با تأکید بر اینکه خودشناسی راه رسیدن به خدا‌شناسی است، گفت: یکی از سفارش‌های حضرت امام (ره) تهذیب نفوس از رذایل اخلاقی و کسب فضیلت‌ها است و طلاب علوم دینی باید بدانند، مقدمه انسان سازی و نجات مردم از کژی‌ها، خودسازی و ارتباط خالصانه و همیشگی با خالق است./۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات