۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۶۳۹۸۶۲
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

زنگار قلب عامل محرومیت از پذیرش حق است

زنگار قلب عامل محرومیت از پذیرش حق است
آیت الله ری شهری زنگار قلب را عامل محرومیت از پذیرش حق بیان کرد و گفت: شرک و شک بدترین بیماری قلب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی‌ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری، صبح امروز پیش از آغاز درس خارج فقه که در مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: بندگان صالح الهی کسانی‌اند که از قلب سلیم برخوردار هستند.

وی افزود: اگر انسان به بیماری قلب مبتلا نباشد خداوند سلامتی قلب او را تضمین می کند؛ اصلی ترین بیماری قلب شرک و شک است.

آیت‌الله ‌ری شهری بیان داشت: قلب سلیم قلبی است که خداوند را ملاقات می کند و غیر از پروردگار کسی در آن جای ندارد؛ اگر انسان در دلش بیماری شرک باشد هرگز نمی تواند وجود قلب سالم را تجربه کند برای همین علما و بزرگان انسان ها را به زهد دعوت می کنند تا آنان صاحب قلبی سلیم شوند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری نخستین بیماری قلب را شرک بیان کرد و گفت: مقصود از شرک آن است که انسان برای خداوند یکتا همتا قائل شود بنابراین برجسته‌ترین نشانه‌های بیماری قلب شرک است.

وی افزود: قلب سالم همانند آینه صاف و شفاف است و آدمی در آینه این قلب است که می تواند حقایق را درک کند، چنین قلبی به روشنی حقیقةالحقایق که یکی بیشتر نیست را به خوبی درک می کند.

آیت‌الله ‌ری شهری ادامه داد: افراد با ایمان بسیاری مبتلا به شرک هستند چرا که موحد واقعی کسی است که بداند کسی جز خداوند در زندگی او موثر نیست.

مفسر قرآن کریم اضافه کرد: کسی که از دیدن خداوند محجوب است و خدا را نمی بیند در اصل قلب او بیمار بوده و منکر خداوند و حتی قیامت است.

نمانیده مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: حجاب قلب همین آلودگی های اعمال زشت است که بر آینه دل همانند غبار می نشیند و مانع دیدار می شود.

وی افزود: کسی که در دنیا خدا را نمی بیند در آخرت نیز خدا را نخواهد دید. اگر دل آدمی را زنگار بگیرد نه تنها مشرک بلکه نسبت به خداوند شک پیدا می کند./813/پ210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 1
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات