۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۶۳۹۹۲۱

برپایی جشن «فاطمه فاطمه» در مسجد دهلی

برپایی جشن «فاطمه فاطمه» در مسجد دهلی
جشن میلاد حضرت زهرا(س) با عنوان «فاطمه فاطمه» به همت انجمن دانشجویان کارگیل در مسجد باب‌العلم دهلی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام شاکری، رییس نمایندگی جامعه المصطفی(ص) العالمیه در هند؛ قمر حسنین رضوی،‌ مدیر جامعه فاطمه دهلی؛ حجت‌الاسلام اختر عباس جون،‌ کارشناس مذهبی و جمعی از دانشجویان مقیم کارگیل و محبان اهل بیت(ع) در جشن میلاد حضرت زهرا(س) با عنوان «فاطمه فاطمه» حضور پیدا کردند.

شاکری در این جشن به تبیین شخصیت حضرت زهرا(س) پرداخت و گفت: از فضائل آن بانو این است که فرشته وحی بر وی نازل شد و وحی را پس از رحلت پیامبر(ص) بر قلب ایشان نازل کرد. تا هنگامی که حضرت صدیقه(س) زنده بودند، جبرئیل به زمین می‌آمد، ولی پس از شهادت وی،‌ این فرشته مقرب الهی دیگر به زمین نیامد.

وی اظهار کرد: نزول وحی بر قلب حضرت زهرا(س) سبب شکل‌گیری صحیفه فاطمی شد؛ صحیفه‌ای که ما ندیده و نمی‌شناسیم و نزد امام زمان(عج) است و همه وقایع عالم از زمان حضرت آدم تا آخرین موجود در این عالم در آن صحیفه درج شده است. این اثر به برکت وجود حضرت زهرا موجودیت پیدا کرده است.

شاکری افزود: شخصیت حضرت زهرا(س) بهترین و کاملترین الگو برای زنان و مردان است. بر همین اساس باید این شخصیت را به‌درستی بشناسیم تا راه سعادت را پیدا کنیم.

وی خطاب به سردمداران غرب گفت: الگوی ما این بانوی نمونه است؛ زیرا او برای ما معیار راستی و درستی است و در رسیدن به کمال، زن و مرد وجود ندارد. در آنچه که خدا، قرآن و اهل بیت(ع) به ما آموخته‌اند آمده که معیار ارزش انسان، کرامت و تقوا است و این موضوع به جنسیت مربوط نیست و این رویکرد بهترین و متعالی‌ترین نگاه به زن است./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات