۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۶۴۰۰۰۳
حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد:

مشکلات کنونی کشور نتیجه عملکرد نامناسب مجلس است

مشکلات کنونی کشور نتیجه عملکرد نامناسب مجلس است
رییس مجمع نمایندگان طلاب با بیان این که حضور پرشور مردم در انتخابات کشور را بیمه می کند، گفت: مشکلات کنونی کشور نتیجه عملکرد نامناسب مجلس است.

حجت الاسلام سید علی اکبر حسینی نژاد رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با بیان این که مجلس در رأس امور قانونگذاری مملکت است، اظهار داشت: قطعاً در همه امور، قانونگذاری نقش اول را دارد و اگر مجلس دارای نمایندگانی مؤمن، عادل، شجاع باشد و در واقع از غرب نترسند و شجاعت داشته باشند، می تواند در داخل استقلالی ایجاد کنند و مشکلات امروز مردم بیشتر به خاطر همین بوده که مجلس در این جایگاه و طراز قرار نداشته است.

وی گفت: مجلس می تواند دولت را وادار به فعالیت و رعایت حقوق مردم کند و وقتی که رأی وزیر در اختیار مجلس باشد، پس وزیر از مجلس حرف شنوی خواهد داشت و مجبور است تا اطاعت پذیری کند، چرا که راه های مختلفی از جمله استیضاح در اختیار مجلس وجود دارد و باید در مجلس توضیح دهد.

رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم با بیان این که مجلس مستقل، سالم، قوی، کارشناس و دلسوز می تواند بهترین مورد برای رفع مشکلات مردم اعم از اقتصادی، سیاسی، عدالت اجتماعی و گرانی ها باشد، تصریح کرد: گره همه مشکلات در دستان مجلس شورای اسلامی است چرا که مجلس می تواند رییس دولت و وزرا را در مسیر قانونی هدایت کند و این حق مجلس است و می تواند استیضاح، عزل و پرسش کند.

مشکلات کنونی کشور نتیجه عملکرد نامناسب مجلس است

وی با اشاره به جایگاه مهم مجلس، افزود: امروز مشکلات ما به این خاطر است که مجلس کنونی نتوانسته وظیفه خود را انجام دهد و گرفتاری که در دولت و سازمان ها وجود دارد، به دلیل گرفتار شدن برخی نمایندگان به رانت و مسائل دیگر است و اگر نماینده مجلس، نماینده ای مؤمن بوده و حاضر نباشند این امانت را معامله کند، قطعاً مجلسی در تراز انقلاب خواهیم داشت.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد با اشاره به اهمیت حضور پرشور مردم در انتخابات پیش رو و تأثیر آن در سرنوشت کشور و حل مشکلات اظهار داشت: در دنیا به خاطر سیاسی بودن دولت ها و عملکرد خاصی که دولت ها دارند، معمولاً انگیزه مردم پایین است اما در ایران به دلیل این که مردم ارزشی فکر می کنند و و نگاه تکلیف مدارانه دارند به عنوان یک عبادت و تکلیف شرعی در انتخابات شرکت می کنند.

مزیت های حضور مردم در انتخابات

وی گفت: شرکت مردم در انتخابات، هم عبادت محسوب می شود و هم با این حضور سرنوشت کشورشان را به اهلش می سپارند، حضور نداشتن آنها در صحنه انتخابات چه بسا سبب شود که افرادی نا اهل انتخاب شوند اما حضور مردم می تواند بهترین ها را انتخاب کند.

حضور در انتخابات کشور را بیمه می کند

وی افزود: حضور حداکثری مردم در انتخابات کشور را بیمه می کند و در دنیا تأثیرگذار است و حتی بر روی اقتصاد، مسائل سیاسی و نظامی ما اثرگذار خواهد بود چرا که پشتیبانی مردم اصل است و حتی مستکبرین هم بر روی این مسأله حساب باز می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد با اشاره به این که حضور حداکثری مردم در انتخابات بر اقتدار مسؤولان می افزاید، اظهار داشت: همانطور که حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی اقتدار نظام را تقویت کرد و توانستیم پایگاه عین الاسد آمریکا را هدف قرار دهیم، انتخابات هم قدرت نظام اسلامی و مسؤولان را افزایش می دهد./822/ت302/ق

مهدی فلاحی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
کاندیدایی باید انتخاب شود که دغدغه مشکلات مردم را داشته باشد و در طرح ها و لوایح به گونه ای رای دهد که مشکلات مردم حل شود.
1
0