۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۶۴۰۲۷۸
منتشر شد؛

ستیز با رأی مردم

ستیز با رأی مردم
این کتاب که از مجموعه کتاب های اندیشنامه جنگ نرم و حاصل تلاش جمعی از پژوهشگران اندیشکده برهان است در ۱۶۷ صفحه و در ۳ فصل منتشر شده است.
به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب "ستیز با رأی مردم" با موضوع واکاوی سناریو‌های نظام سلطه و جریانات وابسته در تقابل با مردم‌سالاری دینی به همت اندیشکده برهان منتشر و روانه بازار نشر گردید.

این کتاب که از مجموعه کتاب‌های اندیشنامه جنگ نرم و حاصل تلاش جمعی از پژوهشگران اندیشکده برهان است در ۱۶۷ صفحه و در ۳ فصل منتشر شده است.

«ادعای تقلب»، «براندازی با صندوق رأی» و «رسانه علیه رأی ملت» عناوین فصل‌های ۳ گانه این کتاب هستند.

در بخشی از مقدمه این کتاب می‌خوانیم:

بی‌شک، بررسی همۀ دوره‌های برگزارشدۀ انتخابات در طول سالیان گذشته در حد توان این مقال نیست، ولی تلاش می‌شود که نقبی به تاریخ زده تا مشخص شود ادعای تقلب در انتخابات سابقه‌ای دور و دراز دارد و آنانی که امروز مدعای تقلب را مطرح می‌کنند، خود زمانی پشت تریبون از خود در مقابل شکست‌خوردگان انتخابات، که آنان را متهم به تقلب یا تخلفات مؤثر می‌کردند، دفاع می‌نمودند.

با همۀ این اوصاف، نمی‌توان مدعی بود که هیچ گونه تخلفی در انتخابات صورت نمی‌گیرد؛ بدیهی است در انتخاباتی که توسط بشر جایزالخطا و با امیال انسانی برگزار می‌شود و با وجود نهاد‌های نظارتی قوی، که همه‌گونه تحرکی را رصد می‌کنند، امکان تخلف وجود دارد؛ ولی این تخلفات از سویی آن‌چنان نیست که بر نتیجۀ کلی انتخابات سایه افکند یا اگر این‌گونه باشد، قانون مسیر را مشخص کرده است و اگر از قانون عبور کنیم، دیگر سنگی روی سنگ بند نخواهد شد…

با پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ و در نخستین سال این پیروزی، ۵ انتخابات بزرگ در سراسر کشور برگزار شد. برگزاری رفراندوم تعیین نوع نظام، انتخابات مجلس خبرگان قانون اساسی، رفراندوم قانون اساسی، انتخابات ریاست‌جمهوری و انتخابات مجلس همه در یک سال اول پیروزی انقلاب برگزار شد تا این امر بر همگان مسجل شود که نظام اسلامی برای افکار عمومی و رأی مردم اهمیت ویژه‌ای قائل است.

در اولین انتخابات پس از پیروزی انقلاب، که در فروردین‌ماه سال ۱۳۵۸ برگزار شد، مردم با قاطعیتی شگفت‌انگیز به جمهوری اسلامی آری گفتند و همۀ شواهد و قرائن نیز حاکی از آن بود که مردم چه می‌خواهند و رأی آنان در این انتخابات چه خواهد بود؛ چرا که همین مردم بودند که در طول نهضت اسلامی هزاران شهید تقدیم انقلاب کرده بودند و همواره در خیابان‌ها و در مقابل توپ و تانک شعار می‌دادند: استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی.

با این حال، گروهی انتخابات را تحریم کردند و حتی رأی مردم به نظام اسلامی را مورد تشکیک قرار دادند! به عنوان نمونه، در روز ۲۱ اسفندماه سال ۵۷، اندکی پیش از برگزاری انتخابات چریک‌های فدایی‌خلق رفراندوم تعیین نوع حکومت آینده را تحریم کردند.
ارسال نظرات