۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۶۴۰۲۸۲
آیت الله حسینی بوشهری در گفت وگو با رسا:

آیت الله یزدی خود را وقف انقلاب اسلامی کرده است

آیت الله یزدی خود را وقف انقلاب اسلامی کرده است
دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به سوابق مبارزاتی و انقلابی رییس جامعه مدرسین گفت: آیت الله یزدی خود را وقف انقلاب اسلامی کرده است.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه های علمیه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به شخصیت آیت الله یزدی گفت: آیت الله یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه و عضو برجسته شورای نگهبان از شخصیت هایی است که نیاز به معرفی ندارد.

وی افزود: آیت الله یزدی دوران تحصیل خود را در اصفهان و سپس در قم گذرانده و نزد علما و اساتید بزرگ حوزه اصفهان و حوزه علمیه قم درس خوانده و عمدتا از محضر حضرت امام استفاده های فراوانی برده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: آیت الله یزدی به عنوان یک چهره فقهی برجسته شناخته می شود که نشانه بارز آن عضویت ایشان در بین فقهای شورای نگهبان است، آیت الله یزدی معتمد امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بوده و هستند.

وی ادامه داد: آیت الله یزدی سال ها در حوزه مشغول فعالیت های علمی بوده است و آثار علمی گرانبهایی در زمینه فقهی، مباحث قرآنی، تاریخی، سیاسی و اجتماعی دارد، آثار ایشان به زبان های عربی و فارسی نگاشته شده است، به دلیل روحیه مبارزانی آیت الله یزدی بارها آثاری که قبل از انقلاب داشتند توسط ساواک توقیف شده است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به فعالیت های مبارزاتی آیت الله یزدی ابراز داشت: آیت الله یزدی در زمینه مبارزاتی شخصیت برجسته ای هستند و از روزی که وارد قم شده ایم همواره آیت الله یزدی را به عنوان یک چهره مبارزه و همیشه در صحنه می شناختیم و این روحیه نیز هم اکنون به خوبی حفظ شده و در صحنه های مختلف حضور جدی و پیگیر دارند.

وی عنوان کرد: آیت الله یزدی به دلیل همین سخنرانی ها و مبارزات بارها تبعید شده اند و به زندان رفتند اما هیچگاه دست از مبارزه بر نداشتند، ایشان حتی در سال هایی که در فیضیه به تدریس اخلاق می پرداخت تلاش می کرد که برای طلاب جوان به گونه ای مباحث اخلاقی را مطرح کنند که طلاب نسبت به مسائل روز جامعه بصیرت و آگاهی داشته باشند.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مسؤولیت های آیت الله یزدی پس از پیروزی انقلاب خاطرنشان کرد: حضور آیت الله یزدی در مهم ترین مسؤولیت های نظام اسلامی و حوزه مانند ریاست قوه قضاییه، نمایندگی مجلس شورای اسلامی و عضویت و ریاست شورای عالی حوزه نشان دهنده شخصیت والا و برجسته ایشان است.

وی اضافه کرد: آیت الله یزدی خود را وقف انقلاب اسلامی کرده است، آیت الله یزدی چهره برجسته ای هستند که می توانند نقش ارزشمندی در مجلس خبرگان رهبری داشته باشند همانگونه که نقش آفرینی ایشان در دوران حضور در خبرگان و مسؤولیت های دیگر برجسته بوده است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که مردم قم به خوبی با شخصیت آیت الله یزدی آشنایی کامل دارند، گفت: آیت الله یزدی چهره ای شناخته شده است، مردم باید باید حضور پررنگی مانند راهپیمایی 22 بهمن در انتخابات مجلس و میاندوره ای خبرگان داشته باشند و امیدوارم مردم در انجام رسالت دینی و انقلابی خود موفق باشند.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 5
محمد قمین
ارسال نظرات