۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۶۴۰۳۲۴
حجت الاسلام رهدار مطرح کرد؛

ویژگی‌های نماینده مجلس شورای اسلامی

ویژگی‌های نماینده مجلس شورای اسلامی
مدیر مؤسسه فتوح اندیشه اشرافی‌گری و غرب زدگی را دو آسیب نمایندگان و مسؤولان عنوان کرد و گفت: نمایندگان باید بدانند ما دغدغه اسلام داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام احمد رهدار مدیر مؤسسه فتوح اندیشه ظهر امروز در اجتماع 1500 نفری خواهران حوزه علمیه اصفهان، با بیان اینکه برای انتخاب نماینده مجلس باید ابتدا انقلاب اسلامی و جایگاه آن را بشناسیم، گفت: انقلاب اسلامی از ابتدا شعارش را جهانی مطرح کرد و در عرصه عمل نیز جهانی عمل کرده است و یک انقلاب واقعی بوده است.

وی در ادامه افزود: باید نماینده ای انتخاب کنیم که درک کند ما دغدغه اسلام داریم و این مطالبه در عرصه جهانی است و به همین دلیل ممکن است مشکلاتی به دنبال داشته باشد اما ما دست از مطالبه خود برنخواهیم داشت.

حجت الاسلام رهدار با اشاره به واقعه کربلا اظهار کرد: ما عزیزتر از امام حسین(ع) و یاران ایشان نیستیم و باید پای اسلام و آرمانهای خود ایستادگی کنیم و مشکلات باعث نشود که دست از ارزها و آرمان‌های اسلام و انقلاب اسلامی برداریم، باید نماینده ای انتخاب کنیم که نماینده شایسته‌ای برای انقلاب اسلامی باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی کانون هویت اسلامی و انسانی در جهان است و به همین دلیل است که لازم است نمایندگان ما در سطح مأموریت و رسالت مجلس شورای اسلامی باشند و بتوانند در این عرصه نقش آفرینی کنند.

مدیر مؤسسه فتوح اندیشه با بیان اینکه فعالیت نمایندگان نباید محدود به انتصابات درون شهر شود بلکه باید نماینده در تراز کشوری فعالیت کند، تصریح کرد: نماینده مجلس نباید درگیر مسائل قومی و شهری و مسائل کم ارزش باشد بلکه باید مقیاس آن کشوری باشد.

اشرافیت و غرب زدگی دو آسیب مهم مسؤولان است

حجت الاسلام رهدار با اشاره به نقش مجلس شورای اسلامی در ریل گذاری برای کشور و دولت، خاطرنشان کرد: صالح بودن یکی از ویژگی‌های نماینده مجلس است، کسی که صالح نباشد برای کشور و جامعه آورده‌ای نخواهد داشت، نماینده ای که متعهد باشد متخصص هم خواهد شد همانطور که پس از انقلاب اسلامی افراد متعهد به دنبال تخصص رفتند.

وی تخصص بدون تعهد را عامل فساد دانست و اظهار کرد: اشرافیت و غرب زدگی دو آسیب مهمی است که نمایندگان ما بیش از دیگر آسیب‌ها به آن مبتلا شدند، اشرافیت فاصله طبقاتی را به دنبال دارد و باعث بدبینی مردم به نظام مقدس اسلامی می‌شود و این موضوع به نظام ضربه می‌زند.

مدیر مؤسسه فتوح اندیشه اشرافی‌گری را الگوی حکومت عثمان و منطق آن در برابر امام علی(ع) دانست و تصریح کرد: برای امام علی(ع) عدالت محور حکومت بود ولی عثمان حکومت اشرافی داشت و همواره در حال ترویج اشرافیت بود،  امروز خط زندگی رهبر معظم انقلاب ساده زیستی و زهد است و خط رییس جمهور اشرافی‌گری است که با ارزش‌های نظام مقدس اسلامی مغایرت دارد.

اشرافی‌گری مسؤولان میان مردم و نظام فاصله ایجاد می‌کند

حجت الاسلام رهدار با اشاره به مبتلا بودن برخی وزرا و مسؤولان به اشرافی‌گری عنوان کرد: دولت اشرافی میان مردم و نظام فاصله ایجاد می‌کند، خوی اشرافی مسؤولان بیشتر از مشکلات اقتصادی به کشور و مردم آسیب می‌زند، نماینده مجلس باید معنای فقر را درک کند و خوی اشرافی نداشته باشد.

وی به همراهی مردم با نظام در صورت همراهی مردم با مسؤولان اشاره کرد و گفت: در بخشی از فسادهای مسؤولان ما نیز مقصر هستیم چرا که در انتخاب خود دقت نکرده‌ایم، دولت اشرافی یادآور حکومت عثمان است و اینکه هربار دزدی و اختلاس یک مسؤول مشخص شود به مردم و کشور آسیب می‌زند.

مدیر مؤسسه فتوح اندیشه غرب زدگی را از دیگر آسیب‌های مسؤولان عنوان کرد و افزود: بزرگترین مشکل جهان اسلام این است که افراد روشنفکر هر مقدار بیشتر تحصیل می‌کنند باورشان به اسلام ضعیف‌تر می‌شود، برخی نمایندگان نماز می‌خوانند اما به توان اسلام برای اداره جامعه ایمان ندارند و به دنبال نسخه های غربی برای حل مشکلات کشور می‌گردند./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات