۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۶۴۰۴۵۴
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد؛

ضرورت هم‌افزایی تشکیلات حوزوی خراسان شمالی در ارتقای روحیه انقلابی طلاب

ضرورت هم‌افزایی تشکیلات حوزوی خراسان شمالی در ارتقای روحیه انقلابی طلاب
امام جمعه بجنورد گفت: باید تشکیلات حوزوی در ارتقای روحیه انقلابی طلاب با یکدیگر هم‌افزایی داشته باشند و به دور از آمار ظاهری، به محتوا و خروجی کارها اهمیت بدهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست مجمع عالی قشر سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه حضرت جوادالائمه (ع)، به تشریح و تبیین نقش ویژه روحانیت در نظام اسلامی پرداخت.

وی با اشاره به آیه نفر، اظهار کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید: «وَمَا کانَ الْمُؤْمِنُونَ لِینْفِرُوا کافَّةً ۚ فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ کلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِیتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ وَلِینْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَیهِمْ لَعَلَّهُمْ یحْذَرُونَ» و تأکید می‌کند شایسته نیست مؤمنان همگی به‌سوی میدان جهاد کوچ کنند؛ چرا از هر گروهی از آنان طایفه‌ای کوچ نمی‌کند و طایفه‌ای در مدینه بماند تا در دین و معارف و احکام اسلام آگاهی یابند و به هنگام بازگشت به‌سوی قوم خود، آن‌ها را بیم دهند؟ شاید از مخالفت فرمان پروردگار بترسند و خودداری کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: آنچه از آیه نفر برداشت می‌شود این است که کلمه «نَفر» در قسمت «لِیتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ» رسالت بسیج علمی و عبارت «وَلِینْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَیهِمْ» رسالت بسیج عملی حوزویان را مطرح کرده است؛ ازاین‌رو باید ارکان حوزه در تحقق این رسالت قرآنی همت بیشتری داشته باشند.

وی با قدردانی از مسؤولان و فعالان این بخش، به برخی توقعات از جامعه روحانیت اشاره کرد و گفت: اگرچه در چهار دهه گذشته به لحاظ بسیج علمی پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم؛ اما انتظار می‌رود بسیج طلاب در برجسته شدن وجهه بسیج عملی طلاب و حوزویان و نقش‌آفرینی بهتر در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، بیش از پیش ایفای وظیفه کند.

رییس مجمع عالی قشر بسیج طلاب و روحانیون خراسان شمالی گفت: باید تشکیلات حوزوی استان در ارتقای روحیه انقلابی و بصیرتی با یکدیگر هم‌افزایی داشته باشند و به دور از ارقام و آمار ظاهری، به محتوا، کیفیت و خروجی کارها اهمیت بدهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: باید فعالیت‌های قشر بسیج طلاب اثرگذاری خود را در مناسبات انقلابی، راهپیمایی‌ها، نماز جمعه‌ها و انتخابات نشان دهد.

امام‌جمعه بجنورد با بیان این نکته که بسیج طلاب قله فعالیت‌های جهادی و بصیرتی طلاب است، گفت: امید است تحول و ارتقایی در همه ابعاد تشکیلات و مجموعه بسیج طلاب در استان شکل بگیرد.

گفتنی است، در ابتدای این نشست مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت جوادالائمه (ع) و مسؤول بسیج طلاب استان درباره برنامه‌های بسیج طلاب استان نکاتی را مطرح کردند./9314//210/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات