۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۶۴۰۵۲۰
آیت الله حیدری در گفت وگو با رسا:

پیشرفت کشور در گرو مجلس قوی است | حضور مردم توطئه دشمن راا خنثی می کند

پیشرفت کشور در گرو مجلس قوی است | حضور مردم توطئه دشمن راا خنثی می کند
نماینده خبرگان با بیان اینکه کسانی که در انتخابات حضور پیدا نمی کنند، زمینه را برای ناامنی کشور فراهم می آورند، گفت: پیشرفت کشور در گرو مجلس قوی است.

آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت حضور پرشور مردم در انتخابات پیش رو بیان کرد: ماهیت نظام جمهوری اسلامی مردم سالاری است و باید بدانیم که قوام نظام به حضور «جمهور» است و بدون حضور مردم نظام قوام پیدا نمی کند.

وی با بیان اینکه حضور مردم در صحنه خنثی کننده بسیاری از توطئه های دشمن است، اظهار داشت: دشمنان با مشاهده حضور پرشور مردم در صحنه انتخابات از کارشکنی مأیوس می شوند.

آیت الله حیدری با اشاره به اینکه حضور گسترده مردم پای صندوق های رأی امنیت کشور را تضمین می کند، ابراز کرد: هر چقدر مردم در عرصه انتخابات حضور گسترده تری داشته باشند امنیت کشور نیز بیشتر تضمین خواهد شد، اما اگر این حضور کاهش پیدا کرده و درصد مشارکت پایین بیاید، بی شک امنیت کشور با خطرات جدی مواجه خواهد شد.

امام جمعه موقت اهواز با تأکید بر اینکه کسانی که در انتخابات حضور پیدا نمی کنند، زمینه را برای ناامنی کشور فراهم می آورند، عنوان کرد: پیشرفت کشور در گرو مجلس قوی است و باید دانست مجلس قوی بدون حضور گسترده مردم پای صندوق های رأی تشکیل نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اگر مجلس قوی باشد، دولت از آن حساب می برد و مسؤولان مملکت نیز وادار به حرکت در راستای پیشرفت کشور می شوند، بیان کرد: مشکلات جامعه در اثر تخلفات وکم کاری های مسؤولان اجرایی ایجاد می شود، از این رو اگر مجلس قوی باشد و نظارت جدی بر عملکرد آنها داشته باشد، بسیاری از مشکلات حل شده و از بسیاری از ناکارآمدی ها جلوگیری خواهد شد.

آیت الله حیدری با تأکید بر اینکه مردم با حفظ اتحاد در صحنه انتخابات حضور گسترده پیدا کرده، سرنوشت خود را تعیین می کنند و نمی گذارند دیگران برای آینده کشورشان تصمیم بگیرند، اظهار کرد: شرکت در انتخابات هم «حق» و هم «تکلیف» است، زیرا پشتیبانی از نظام شرعاً واجب است؛ نظام از سه قوه مقننه، مجریه و قضاییه تشکیل می شود، مجلس نیز نماد قوه مقننه است و اگر اختلال پیدا کند، نظام مختل می شود و ایجاد اختلال در نظام نیز حرام است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ضمن اشاره به تأثیر انتخاب اصلح در آینده مردم یادآور شد: باید کسانی را انتخاب کنیم که از تدین، تعهد، تخصص و انقلابی گری بیشتری برخوردار باشند و با شجاعت از حقوق عامه مردم دفاع کنند؛ بدون شک افراد غیر اصلح با کوتاهی و مسامحه مشکلات جامعه را بیشتر خواهند کرد./841/ت302/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
حسین ثالث موید
ارسال نظرات