۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۶۴۰۵۵۲
عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

باور سیاسی منبعث از اسلام مردم را پای صندوق های رأی می‌ آورد

باور سیاسی منبعث از اسلام مردم را پای صندوق های رأی می‌ آورد
اکبری معلم با بیان این که باور سیاسی منبعث از اسلام مردم را پای صندوق های رأی می‌ آورد، گفت: حضور مردم در انتخابات، مظهر و نشانه پویایی و زنده بودن جامعه است.

علی اکبری معلم عضو هیأت علمی پژوهشکده علوم سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به علت تاکید امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به حضور مردم در صحنه و انتخابات اظهار داشت: مبنای تأسیس و استمرار نظام جمهوری اسلامی ایران در اندیشه رهبران آن، پذیرش و استمرار حضور مردم در انتخابات است.

وی افزود: این موضوع آن قدر جدی است که برابر اصل ششم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، امور کشور با اتکای آرای عمومی از راه انتخابات و با رأی مردم اداره می شود و تمامی ارکان نظام نیز با رأی مردم به وجود آمده است و در واقع، با حضور مردم، هویت نظام مردم سالاری دینی حفظ شده و زمینه اجرای قوانین و مقررات الهی با رضایت مردم فراهم می شود.

این پژوهشگر علوم سیاسی با تأکید بر این که به تعبیر امام راحل، مجلس شورای اسلامی در راس امور است، گفت: حضور مردم در انتخابات،  مظهر و نشانه پویایی و زنده بودن جامعه، باز تولید فرصت مردمی بودن نظام جمهوری اسلامی، استمرار مشروعیت سیاسی نظام و تقویت اقتدار کشور و بی اثر بودن تبلیغات وسیع نظام سلطه علیه ایران و اسلام می‌ شود.

وی شرکت در انتخابات از سوی مردم را استفاده از حق خود در تعیین سرنوشت دانست و گفت: مردم در این نظام بر اساس معارف و ارزشهای دینی در صحنه های سیاسی و اجتماعی شرکت می‌ کنند و به همین دلیل مهم ترین وجه تمایز حضور ملت ایران با سایر ملتها در عرصه انتخابات و مشارکت سیاسی، انجام وظیفه شرعی است.

اکبری معلم ادامه داد: به تعبیر دیگر انجام فعل سیاسی و شرکت مردم مسلمان ایران در انتخابات و حضور در صحنه های سیاسی و اجتماعی، به علت ادای تکلیف شرعی و الهی است و در واقع،  باور سیاسی منبعث از دین اسلام،  انگیزه اصلی حضور آنان در انتخابات است./1330/ج

ارسال نظرات