۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۶۴۰۵۷۹
معاون درمان وزارت بهداشت:

کرونا ویروس جدید کشنده‌تر از آنفلوانزا نیست

کرونا ویروس جدید کشنده‌تر از آنفلوانزا نیست
دکتر جان بابایی گفت: از مردم می‌خواهیم نگران نباشند و نسبت به رعایت بهداشت فردی توجه کرده و ترجیحا از حضور در مراکز شلوغ پرهیز و از ماسک استفاده کنند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، دکتر قاسم جان بابایی در سفر خود به استان قم در خصوص انتشار خبر فوت دو نفر بر اثر ابتلا به کروناویروس بیان کرد: این ویروس به خاطر شرایط مسری بودن امکان درگیر شدن بالایی دارد و طبق پیش بینی ها در کشور ما ورود پیدا کرده است؛ دو مورد تشخیص اولیه این بیماری مثبت بوده و آزمایش ژنتیک و تشخیص نهایی در حال بررسی است و این مسئله نیز به زودی به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه کشورهای همسایه طی هفته های گذشته گرفتار این بیماری شدند گفت: این بیماری در کشور ما با تاخیر ورود پیدا کرده است، و در حال حاضر یکی از بیمارستان‌های استان قم به این بیماری اختصاص یافته است.

معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزشی پزشکی با اشاره به اینکه این بیماری کشنده‌تر از آنفلوانزا نیست بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی قم یکی از بیمارستان‌ها را تفکیک کرده و بیمارانی که مربوط به شبه آنفلوآنزا باشند در این بیمارستان تحت در نظر گرفته و بیمارستان دوم نیز در حال آماده باش است.

دکتر جان بابایی با بیان اینکه لوازم مصرفی حفاظتی برای پرسنل و بیماران آماده شده و از نظر دارو و امکانات کمبودی وجود ندارد، بیان کرد: دیروز گروهی از اداره کل بیماری های واگیر وزارت بهداشت در قم مستقر شده و به رئیس دانشگاه کمک می‌کنند و بنده نیز در قم می‌مانم تا نگرانی ها به حداقل برسد.

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: از مردم می‌خواهیم نگران نباشند و نسبت به رعایت بهداشت فردی توجه کرده و ترجیحا از حضور در مراکز شلوغ پرهیز و از ماسک استفاده کنند.

وی افزود: دو نفر مبتلا شده از ساکنان شهر قم هستند و گزارشی از این بیماری در استان‌های دیگر نداریم البته ماسک مورد نیاز تامین شده و جای نگرانی نیست.

دکتر جان بابایی خاطرنشان کرد: بیمارستان کامکار قم برای پذیرش بیماران احتمالی اختصاص داده شده و اگر ضرورت باشد از بیمارستان فرقانی نیز استفاده می‌کنیم. /882/ 101/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
وقتی ویروس ابن زیاد در کوفه پیچید مردم به داخل خانه هایشان رفتند و قایم شدند .
و سفیر امام حسین علیه السلام یکه و تنها ماند.
اما اینک با ویروس دیگری به نام کرونا به جان ملت ایران و مرکز نشر اسلام شهر مقدس قم حمله ور شده؛
لکن دولت شیطان و دشمن هر که هست بداند که نه تنها به خانه نمیرویم بلکه امشب و فردا با صدای بلند خطاب به عزیز فاطمه رهبر معظم انقلاب اعلام میکنیم:
«ما ترکناک یابن الحسین علیه السلام».
1
0