۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۶۴۰۵۸۰
عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین:

نقش و جایگاه مردم در منظومه فکری امام و رهبری تشریفاتی نیست

نقش و جایگاه مردم در منظومه فکری امام و رهبری تشریفاتی نیست
حجت الاسلام ابراهیمی با تاکید بر این که هر فردی در قبال رأیی که می دهد، مسؤول است، نقش مردم را در منظومه فکری امام و رهبری ممتاز و بین نظیر خواند.

حجت الاسلام غلامرضا ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، مراجعه به سخنان رهبری و امام برای شناخت جایگاه مردم در منظومه فکری آنها را ضروری دانست و گفت: براساس منظومه فکری امام و رهبری جایگاه مردم اساسی و بدور از تشریفات است.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: بر اساس سخنان رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره) حکومت بدون مردم دوامی نخواهد داشت؛ به عنوان مثال در آغاز انقلاب افراد فراوانی به امام پیشنهاد می دادند همه کارها را به عهده گیرند؛ اما امام خمینی(ره) به دلیل آگاهی از قدرت مردم، آنها را در حکومت مشارکت دادند و حتی قانون اساسی را به رفراندوم گذاشتند.

وی حضور مردم در انتخابات را نشان دهنده مشارکت عملی مردم در حاکمیت دانست و افزود: همان گونه که مردم برای شرکت در انتخابات و انتخاب نماینده مسؤولیت دارند در شرایط پیش آمده به واسطه این انتخاب نیز مسؤول هستند و باید مسؤولیتش را بپذیرند و اگر حضورشان نیز کم رنگ شود نمی توانند شانه از زیر بار مسؤولیت خالی کنند.

استاد حوزه علمیه قم شرکت در انتخابات نظام اسلامی ایران را وظیفه همه دانست و گفت: همه مسلمانان برای تأسیس و صیانت از نظام اسلامی وظیفه دارند و اگر در انتخابات شرکت نکنند و نظام اسلامی به واسطه عدم شرکت در معرض تهدید قرار گیرد و مقبولیت نظام زیر سوال رود، مسؤول هستند بنابراین شرکت در انتخابات تکلیف است.

وی افزود: از سوی دیگر شرکت در انتخابات حق مردم است؛ زیرا قانون اساسی به مردم چنین اجازه ای را داده و هیچ فردی نمی تواند این حق را از مردم سلب کند اما اگر شخصی در انتخابات شرکت نکند و از عدم شرکت نکردن وی آسیبی به نظام رسد اوجب واجبات را زیر پا گذاشته است./1324/ج

 گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 1
مصطفی رستمی
ارسال نظرات