۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۶۴۰۶۵۱
حماسه حضور؛

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی رأی خود را به صندوق انداخت

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی رأی خود را به صندوق انداخت
حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد با حضور در مسجد انقلاب رأی خود را به صندوق انداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام‌جمعه بجنورد و نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، صبح امروز با حضور در شعبه اخذ رأی مستقر در مسجد انقلاب شهرستان بجنورد در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و نخستین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری حاضر شد و رأی خود را به صندوق انداخت.

در خراسان شمالی 840 شعبه اخذ رأی شامل 374 شعبه شهری و 466 شعبه روستایی است که از این تعداد 543 شعبه ثابت و 297 شعبه سیار است.

تعداد واجدان شرایط رأی دادن در استان خراسان شمالی 658 هزار و 342 نفر شامل 326 هزار و 811 نفر مرد و 331 هزار و 531 نفر مرد اعلام شده که تمام متولدین دوم اسفند سال 80 به قبل آن واجد شرایط رأی دادن در این انتخابات هستند.

همچنین در این دوره از انتخابات 37 هزار و 474 نفر رأی اولی شامل 19 هزار و 81 رأی اولی پسر و 18 هزار و 393 رأی اولی دختر در انتخابات شرکت می‌کنند.

استان خراسان شمالی دارای چهار کرسی مستقل نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج در این استان نیز با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد.

این استان همچنین یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری دارد که با توجه به درگذشت آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده چهار دوره این استان در مجلس خبرگان رهبری در اردیبهشت‌ماه 97، جایگزین وی در انتخابات اسفندماه امسال برگزیده خواهد شد./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات