۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۶۴۰۶۷۷
امام جمعه موقت بجنورد:

تداوم و تقویت امنیت کشور از دستاوردهای مشارکت گسترده در انتخابات است

تداوم و تقویت امنیت کشور از دستاوردهای مشارکت گسترده در انتخابات است
امام جمعه موقت بجنورد با تأکید بر حضور حداکثری در پای صندوق های رأی، گفت: تداوم و تقویت امنیت کشور از دستاوردهای مشارکت گسترده در انتخابات است.

حجت الاسلام رضا نوری، امام جمعه موقت بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با تأکید بر مشارکت حداکثری در انتخابات، اظهار کرد: تداوم امنیت کشور از دستاوردهای حضور مردم در پای صندوق های رای است.

وی افزود: درواقع حضور مردم پای صندوق های رای و بالا بودن تعداد آراء، امنیت امروز ما و آینده فرزندانمان را تضمین می کند.

حجت الاسلام نوری اضافه کرد: با توجه به ورود انقلاب اسلامی ایران به چهل ساله دوم و دشمنی های ادامه دار بدخواهان این نظام، اهمیت حضور مردم در صحنه انتخابات و انتخاب افراد اصلح بیش از پیش برای مردم روشن است.

وی در خصوص اهمیت حضور مردم در انتخابات گفت: تعیین سرنوشت حال و آینده نظام  از جمله دلایل حضور مردم در انتخابات امروز است.

حجت الاسلام نوری افزود: با توجه به ریل گذاری و قانون گذاری جامعه، مردم در شناخت افراد شجاع، با بصیرت و متدین دقت کافی را داشته باشتد.

گفتنی است، در خراسان شمالی 840 شعبه اخذ رأی شامل 374 شعبه شهری و 466 شعبه روستایی است که از این تعداد 543 شعبه ثابت و 297 شعبه سیار است.

تعداد واجدان شرایط رأی دادن در استان خراسان شمالی 658 هزار و 342 نفر شامل 326 هزار و 811 نفر مرد و 331 هزار و 531 نفر مرد اعلام شده که تمام متولدین دوم اسفند سال 80 به قبل آن واجد شرایط رأی دادن در این انتخابات هستند.

همچنین در این دوره از انتخابات 37 هزار و 474 نفر رأی اولی شامل 19 هزار و 81 رأی اولی پسر و 18 هزار و 393 رأی اولی دختر در انتخابات شرکت می‌کنند.

استان خراسان شمالی دارای چهار کرسی مستقل نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج در این استان نیز با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد.

این استان همچنین یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری دارد که با توجه به درگذشت آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده چهار دوره این استان در مجلس خبرگان رهبری در اردیبهشت‌ماه 97، جایگزین وی در انتخابات اسفندماه امسال برگزیده خواهد شد./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات