۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۶۴۰۸۱۶
استاندار مازندران:

حضور حداکثری مردم در انتخابات نمایش اقتدار سیاسی نظام است

حضور حداکثری مردم در انتخابات نمایش اقتدار سیاسی نظام است
حسین زادگان، حضور حداکثری مردم در انتخابات را نمایش اقتدار سیاسی نظام به جهانیان دانست.
به گزارش خبرگزاری رسا در ساری، احمد حسین زادگان، استاندار مازندران با حضور در ستاد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگاران یادآور شد: علاوه بر آن نتایج انتخابات در چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ثابت کرده که امکان تقلب در انتخابات وجود ندارد.

وی اظهار داشت: در برخی دوره های انتخاباتی در ایران نتایجی از سوی رای دهندگان در پای صندوق های اخذ رای رقم خورد که بر خلاف دیدگاه سیاسی برگزار کنندگان انتخابات بوده و این رویه نشان می دهد که آنچه مردم انتخاب کردند؛ همان نتیجه ارایه می شود.

مقام عالی دولت در مازندران، خاطرنشان کرد: در این دوره از انتخابات نیز به مردم اطمینان می دهیم که امانتدار آرای آنها خواهیم بود و هر نتیجه ای که از صندوق های اخذ رای بیرون بیاید، به خودشان اختصاص دارد.

حسین زادگان افزود: فرایند انتخابات ما به گونه ای تدوین شد که علاوه بر هیات های اجرایی، هیات های نظارت و بازرسی با وظایف کاری متفاوت بر اجرای انتخابات که بر تمام فرایند آن نظارت دقیق دارند و در چنین وضعیتی امکان تقلب وجود نخواهد داشت.

استاندارمازندران گفت: در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شعبات اخذ رای، دستگاه های احراز هویت نصب شد که هویت رای دهنده با درج شماره ملی شناسایی شده و امکان این که کسی بتواند سوء استفاده هایی از شناسنامه و یا کارت ملی دیگران برای رای گیری داشته باشد نیز وجود ندارد.

حسین زادگان خاطرنشان کرد: علاوه بر آن به صورت آنلاین آمار شرکت کنندگان در انتخابات نیز در ستاد مشخص می شود و می توان میزان مشارکت مردم را در هر ساعتی از زمان رای گیری مشخص کرد.

استاندارمازندران گفت: میانگین مشارکت مردم این خطه شمال کشور در انتخابات در ۱۰ دوره قبلی مجلس شورای اسلامی حدود ۶۵ درصد بود و پیش بینی می شود که با روند حضور مردم در ساعات اولیه در پای صندوق های اخذ رای در این دوره نیز مشارکت مطلوبی داشته باشیم.

حسین زادگان اظهارداشت: در دوره قبلی انتخابات مجلس شورای اسلامی در مازندران حدود ۷۲ درصد از رای دهندگان شرکت کردند و شاید انتظار بالاتر از این میزان مشارکت را به دلیل این که در آن زمان دو انتخابات بطور همزمان برگزار شد را نداشته باشیم، ولی به هر حال مشارکت بالایی خواهیم داشت.

وی یادآور شد: فرایند انتخابات در استان مازندران به دلیل حضور احزاب و گروههای سیاسی تا حد زیادی رقابتی است و این رقابتی شدن زمینه را برای مشارکت حداکثری مردم نیز فراهم می کند و امیدواریم که حماسه مشارکت دوره قبل در استان تکرار شود.

استاندارمازندران در مورد زمان دقیق اعلام نتایج انتخابات نه حوزه انتخابیه استان گفت: ما دراعلام نتایج اولیه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان عجله ای نداریم و توصیه ما به ستاد انتخابات این است که بدون تعجیل در اعلام نتایج؛ دقت لازم را در شمارش آراء و اعلام نتایج به کار بگیرند.

حسین زادگان افزود: تلاش می شود پس از بررسی دقیق نتایج اولیه به مردم اعلام شود و نتایج نهایی نیز پس از تایید از سوی هیات های نظارت استانی؛ مرکزی و شورای نگهبان در اختیار مردم قرار خواهد گرفت./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات