۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۶۴۰۸۱۷
آیت الله اعرافی:

هر رأی بیشتر در انتخابات دشمنان ملت و کشور را عقب‌تر می‌راند

هر رأی بیشتر در انتخابات دشمنان ملت و کشور را عقب‌تر می‌راند
امام جمعه قم حضور حداکثری را تأمین کننده اقتدار ملت ایران دانست و گفت: یک رأی بیشتر مردم دشمن را عقب تر می زند و افزایش یک درصد در مشارکت امنیت و اقتدار را افزایش می دهد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که مصلای قدس برگزار شد، با تبریک ولادت امام باقر(ع) گفت: ماه رجب، شعبان و رمضان پیش روی ماست که قله های سال و بهترین فرصت برای خودسازی است.

وی افزود: در نگاه سالکان الی الله شروع ماه رجب آغاز یک دوره خودسازی است و باید از این ماه های شریف درست استفاده کنیم چرا که ممکن است دیگر فرصت درک این ماه ها را نداشته باشیم.

مدیر حوزه های علمیه در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: از ملت ایران و مردم شریف قم برای حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن و برنامه های بزرگداشت حاج قاسم سلیمانی تشکر می کنیم چرا که ملت ایران بهترین امتحان را دادند.

وی ادامه داد: در هندوستان صدها مراسم با شکوه برای حاج قاسم سلیمانی برگزار شد و در بیش از 80 کشور دیگر این برنامه بوده است، چند روزی که در یکی از شهرهای هند بودم علاقه شدید مردم را به انقلاب اسلامی و رهبری معظم انقلاب مشاهده کردم که به عشق انقلاب و ایران بر پا می خیزند.

آیت الله اعرافی ابراز داشت: امروز چشم های نابینا این حقایق را نمی بینند و افراد مغرض عمق انقلاب را درک نمی کنند، ملت ایران باید به انقلاب و 22 بهمن های خود پایداری در اسلام و انقلاب و پیروی از رهبر فرزانه انقلاب افتخار کنند؛ صدای میلیون ها انسان آزاده در جهان ایران و انقلاب است در حالی که پولی برای آن خرج نمی کنیم و حضور بی قانون و بی منطق در هیچ جا نداریم.

وی عنوان کرد: همه کارهای ما بر اساس ایمان و عقیده است و میلیون ها عاشق انقلاب به دین، ایمان و ارزش ها باز می گردد، شهادت حاج قاسم به اندازه حیات شهید سلیمانی در عالم موج داشت و همه فهمیدند که این شخصیت پرچمدار ارزش های الهی و طرفدار مظلومان است.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به انتخابات امروز خاطرنشان کرد: امروز در میانه یک آزمایش بزرگ الهی، یک عبادت بسیار مهم و وظیفه انقلابی قرار داریم، امروز سی و هفتمین انتخابات نظام اسلامی برگزار می شود و هیچ جای عالم یک انقلاب اینگونه پای آرای مردم و برگزاری انتخابات نایستاده است.

وی اضافه کرد: در سخت ترین شرایط نظام اسلامی و ملت بزرگ ایران پای صندوق های رأی حاضر شدند، همه ارکان قدرت در نظام اسلامی بر اساس مقررات اسلام و آرای ملت بزرگ ایران رقم می خورد، همه ارکان نظام با آرای مستقیم و غیر مستقیم انتخاب می شوند.

آیت الله اعرافی با بیان این که درصد حضور و مشارکت مردم در انتخابات و شکل گیری همه ارکان نظام با انتخابات در دنیا بی نظیر است، گفت: انتخابات امروز مجلسی را روی کار می آورد که وظایف مهمی بر عهده دارد و مجلس جدید دولت آتی را شکل خواهد داد.

وی افزود: حضور حداکثری تأمین کننده اقتدار، عظمت و بزرگی ملت ایران است، حتی یک رأی بیشتر مردم دشمن را عقب تر می زند و افزایش یک درصد در مشارکت امنیت و اقتدار ما را افزایش می دهد، حضور در انتخابات یک عبادت بزرگ الهی و یک وظیفه مهم انقلابی و الهی است.

مدیر حوزه های علمیه اظهار داشت: هر کدام از مردم باید دست دیگران را بگیرد و به پای صندوق های رأی بیاورد، امروز مستکبران هزینه های سنگینی انجام دادند تا مردم را از صندوق های آرا دور کنند، در قالب های گوناگون از شایعات تا مسائل مربوط به مریضی جدید را به کار گرفتند تا مردم از صندوق رأی جدا شوند.

وی ادامه داد: دشمنان بدانند همانگونه که ملت در تشییع حاج قاسم و 22 بهمن شرکت پرشور داشتند امروز نیز با حضور خود دشمنان را ناامید خواهند کرد.

امام جمعه قم ابراز داشت: متأسفانه گاهی کسانی در داخل کشور حتی از مسؤولان نسبت به انتخابات بی مهری هایی کردند که کار ناشایسته ای بود، انتخابات نظام اسلامی بر اساس قوانین برگزار می شود و همین انتخابات قدرت را دست به دست کرده است و انواع جناح ها روی کار آمده اند، برخی نباید بهانه گیری کنند، امروز بزرگان و شورای نگهبان مورد تحریم دشمن واقع می شوند چرا که دشمن می داند که از این طریق ضربه می خورد از این رو باید هوشیار و آگاه بود.

وی عنوان کرد: حضور حداکثری و انتخاب بهترین افراد برای شکل گیری مجلس بسیار مهم است، همانگونه که رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید تأکید و حضور پیدا کردند مردم باید همچنان حضور جدی داشته باشند و در رأی دادن مشارکت داشته باشند.

آیت الله اعرافی با اشاره به کشف ویروس کرونا در قم خاطرنشان کرد: باید مراقبت های بهداشتی و سلامت را مهم بدانیم و قواعد پیگیری را رعایت کنیم، همه این مسائل باید ما را متوجه به خدا کند و از توجه و توسل به خداوند متعال غافل نشویم چرا که در همه شئون زندگی کارساز است.

وی اضافه کرد: باید از بزرگنمایی و ایجاد هراس در این زمینه پرهیز کرد، مشکلی مانند آنفولانزا پدید آمده و در جهاتی آسان تر است و همه باید رعایت کنند، باید مراقب باشیم که در هول و هراس قرر نگیریم تا جامعه لطمه ببیند و امیدواریم که خداوند بلا را از ملت ما دور بدارد.  

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 1
محمد قمین
ارسال نظرات