۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۶۴۰۸۵۱

نگاهی به سخنان علمای مشهد در انتخابات +تصاویر

نگاهی به سخنان علمای مشهد در انتخابات +تصاویر
علمای مشهد ضمن شرکت در انتخابات، حضور مردم را مظهر اقتدار و صلابت نظام اسلامی و جلوه ای از سربلندی آنان در عرصه های سیاسی و اجتماعی دانستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امروز 2 اسفندماه همزمان درسراسر کشور انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری در خراسان رضوی بسیار پر شور و باشکوه در حال برگزار است.

در این میان علمای مشهد با حضور و شرکت در این انتخابات جلوه ای ویژه به این حماسه آفریدند و پس از رای دادن خود صحبت هایی را ایراد کردند که در ادامه با هم این سخنان بزرگان را می خوانیم.

 

آیت الله علم الهدی:

نگاهی به سخنان علمای مشهد در انتخابات امروز

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: همه افراد باید در انتخابات شرکت کنند. آن‌هایی که متدین هستند انتخابات برای آنها تکلیف شرعی است و افرادی که الزام شرعی و دینی ندارند حضور در انتخابات به عنوان یک ایرانی غیرتمند یک حق است که اگر از آن استفاده نشود دیگران از آن استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: امیدوارم مردم بتوانند به نمایندگانی شجاع، کارآمد، مومن و انقلابی رای دهند تا با تشکیل مجلسی قوی مشکلات کشور به خصوص مشکلات معشیتی مردم کمتر شود.

 

آیت الله اشرفی شاهرودی:

نگاهی به سخنان علمای مشهد در انتخابات امروز

آیت الله اشرفی شاهرودی گفت: مردم عزیز از این جهت که ملیت و مذهب خود را حفظ کنند و اجازه ندهند کسانی که قصد دارند اساس مذهب را از کشور بردارند در انتخابات شرکت کنند؛ بر این اساس بنده آمده ام رای بدهم و رای خواهم داد.

وی در پایان صحبت های خود گفت: این مقدار مسلم است که مردم عزیز اگر عاشق کشور، ملیت و استقلال کشور هستند و یا اینکه مذهب در نظرشان یک اصل مهمی است در انتخابات حتما شرکت کنند.

استاد عالی حوزه علمیه افزود: هدف دشمنان و جیره خواران آنان این است که نظام شیعه در دنیا وجود نداشته باشد و یا اینکه به صورت یک کشور لائیک که مذهب براشون مهم نیست باشد.

 

آیت الله سیدان:

نگاهی به سخنان علمای مشهد در انتخابات امروز

آیت الله سید جعفر سیدان، استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان پس از شرکت در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری خراسان رضوی در سخنانی گفت: امیدواریم که خداوند متعال ملت ارزنده و پراستقامت ایران را در مسیر اهداف مهم انقلاب و حفظ مکتب اهل بیت(ع) حفظ و مسؤولان آن را در راستای رسیدگی به ملت و جامعه موفق بدارد.

آیت الله سیدان اظهار داشت: انتخاب وکلای مردم به گونه ای باشد که باعث سربلندی و وحدت ملت شود و این وحدت را به جهان ابلاغ کنند چراکه چنین انتخاباتی آثار فوق العاده ای ارزنده ای دارد و دشمنان را ذلیل و دوستان را خشنود می کند.

 

آیت الله مرتضوی شاهرودی:

نگاهی به سخنان علمای مشهد در انتخابات امروز

آیت الله مرتضوی شاهرودی ازعلمای بزرگ خراسان و عضو شورای عالی حوزه علمیه با حضور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری خراسان رضوی خراسان رای خود را به صندوق انداخت.

ان شالله تعالی امید است که شرکت مردم در انتخابات به گونه ای باشد که موجب تقویت اسلام و کوری چشم دشمنان این نظام باشد.

 

آیت الله مروارید:

نگاهی به سخنان علمای مشهد در انتخابات امروز

 آیت الله مروارید استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان پس از شرکت در انتخابات گفت: امیدواریم ملت شریف ایران با شرکت خود در انتخابات و انتخاب اصلح سبب شوند تا نظام جمهوری اسلامی ایران به لحاظ فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی تقویت شود.

وی افزود: توفیق همگان را از خداوند خواستارم و ملت ایران سعی کنند که انتخاب اصلح داشته باشند و روشن است که نمایندگان انتخاب شده هم بر خود لازم بدانند در راستای از بین بردن فسادها و نقص های موجود در کشور تلاش مضاعف کنند.

 

آیت الله رضازاده:

نگاهی به سخنان علمای مشهد در انتخابات امروز

آیت الله رضازاده، عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت: ملت ایران سعی کنند به کسی رای بدهند که به مسؤولیت خود به خوبی بداند و عمل کند.

آیت الله رضازاده در ادامه اظهار داشت:در دین اسلام حضور حداکثری در مراسمات دینی توصیه شده است، امیدواریم مردم عزیز این انتخابات را یک مراسم دینی قلمداد کنند و در این انتخابات پرشور شرکت کنند.

 

آیت الله شیرازی:

نگاهی به سخنان علمای مشهد در انتخابات امروز

آیت الله سیدمحمدعلی شیرازی از علمای مشهد گفت: با توجه به اینکه در اسلام مقدمه واجب، واجب است بنابراین اصل حفظ عزت و عظمت و اقتدار کشور اسلامی ایران بر همگان واجب است پس هر عملی که مقدمه حفظ نظام باشد آن مقدمه هم واجب خواهد بود.

آیت الله شیرازی در ادامه افزود: با توجه به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران نیاز به خدمت دارد مردم در این انتخابات سعی کنند تا حد ممکن فرد اصلح را انتخاب کنند.

وی در پایان توصیه ای به نامزدهای انتخابات کرد و گفت: در انتخابات کسانی که خود را صالح می دانند حضور پیدا کنند و راه را بر افراد شایسته نبنند چراکه این کشور و مردم نیازمند خدمت فراوان است./1325/

 

 

 

 

 

 

 

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات