۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۶۴۰۹۰۱

پیش درآمدی بر روش تبلیغ داعش

پیش درآمدی بر روش تبلیغ داعش
به همت پژوهشکده باقرالعلوم نشست پیش درآمدی بر روش تبلیغ داعش با حضور حجت الاسلام حسینی سیستانی برگزار شد.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، علی رغم اینکه سلفی گری در جهان اسلام نامطلوب شمرده می شود ولی شاهد جهانی شدن پدیده داعش هستیم. خواستگاه فقهی، ایجاد، منابع مالی، سرعت رشد و نمو داعش و جذب افراد تحصیل کرده از سراسر دنیا، مسئله قابل توجهی است که باید توسط محققین و پژوهشگران به صورت جدی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

 

خبر/ پیش درآمدی بر روش تبلیغ داعش


به گزارش مدیریت ارتباطات و روابط عمومی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی، حجت الاسلام حسینی سیستانی مدیر برنامه ریزی راهبردی و بودجه حوزه علمیه در نشست "پیش درآمدی بر روش تبلیغ داعش"، با کارگروه روش تبلیغ پژوهشکده باقرالعلوم و جمعی از فضلا بر ضرورت تولید آثار متنوع از روش های تبلیغ داعش تاکید کرد.

وی افزود: توسعه‌ امکانات ارتباطی و شبکه‌های اطلاع‌رسانی، نظیر توئیتر، فیس‌بوک، واتس اپ و یوتیوب و... گروه‌های تکفیری تروریستی داعش را قادر ساخت تا با بهره‌گیری از این تریبون‌های مختلف، با روش های جدید و پیچیده پیام‌های خود را منتشر کرده و مخاطبان جهانی بیابند. داعش ویدئوهای یک دقیقه‌ای به 23 زبان دنیا منتشر می کرد که مبارزان داعشی را در حال توزیع بستنی و شکلات و هدایا میان کودکان یا عیادت از زخمی‌ها و سالمندان در بیمارستان نشان می‌داد و بدین گونه داعش زندگی در مناطق تحت‌ تسلط خود را برای جذب جوانان اروپایی، اسلامی و دارای کیفیت عالی جلوه می داد.

وی خاطر نشان کرد : علی رغم اینکه سلفی گری در جهان اسلام نامطلوب شمرده می شود ولی شاهد جهانی شدن پدیده داعش هستیم. خواستگاه فقهی، ایجاد، منابع مالی، سرعت رشد و نمو داعش و جذب افراد تحصیل کرده از سراسر دنیا، مسئله قابل توجهی است که باید توسط محققین و پژوهشگران به صورت جدی مورد بحث بررسی قرار گیرد. /882/ 101/

ارسال نظرات