۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۶۴۰۹۹۹
رییس انجمن اصول حوزه:

وظیفه امروز روحانیت جریان سازی بر اساس اندیشه های امام و رهبری است

وظیفه امروز روحانیت جریان سازی بر اساس اندیشه های امام و رهبری است
حجت الاسلام والمسلمین محمدی وظیفه امروزی روحانیت را جریان سازی براساس دیدگاه های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب دانست.

حجت الاسلام والمسلمین سید صادق محمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به مناسبت سی و یکمین سالروز صدور منشور روحانیت، وظیفه امروزی روحانیت را جریان سازی بر اساس دیدگاه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: امروزه با توجه به مشکلات جامعه نیازمند بسیج مردمی اقتصادی هستیم.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به نقش بسیج در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: همان گونه که در هشت سال دفاع مقدس توانستیم با کمک بسیج نظامی مردمی بر دشمنان پیروز شویم امروز نیز با بسیج اقتصادی مردمی می توانیم بر مشکلات اقتصادی پیروز شویم.

وی در ادامه به چالش های پیش روی حرکت روحانیت بر اساس منشور روحانیت امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: شکل گیری توهم و ایجاد ناامیدی با عنوان عدم موفقیت حوزه علمیه برای برطرف کردن نیازهای روز در عرصه های دینی، سیاسی و مسائل اجتماعی را از چالش های پیش روی حوزه علمیه دانست.

رییس انجمن علمی اصول حوزه علمیه ادامه داد: اندیشمندان اسلامی اعم از حوزوی و دانشگاهی می توانند براساس آموزه ها و مبانی دینی و داشته های دانشگاه به اقتصاد پویا براساس مبانی دینی دست پیدا کنند تا موفقیت چشم گیری در اقتصاد به شمار رود و به توهمات مطرح شده پاسخ دهد./1324/ج

گزیده ای از خبر را میتوانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
مصطفی رستمی
ارسال نظرات