۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۶۴۱۰۸۱

گام دوم؛ گام اول برداشته شد

گام دوم؛ گام اول برداشته شد
نتایج انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی رفته‌رفته اعلام می‌شود. این نتایج نشان از اکثریت اصول‌گرا در مجلس آینده دارد.

به گزارش خبرگزاري رسا، نتایج انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی رفته‌رفته اعلام می‌شود. این نتایج نشان از اکثریت اصول‌گرا در مجلس آینده دارد. با توجه به شکل گرفتن مجلس جدید می‌توان به برخی نکات در حاشیه این انتخابات اشاره کرد:

1-ناکارآمدی دولت روحانی و بی‌عملی مجلس دهم موجب نارضایتی مردم از وضعیت اقتصادی و معیشتی خود شده است. کاهش سرمایه اجتماعی دولت به کاهش مشارکت جامعه هم منجر شد و بخشی از اعتراضات مردم به سیاست‌های نادرست دولت را بیان کرد؛ دقیقاً عکس حضور پرشور مردم در تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی. مردم علاقه‌مند به آرمان‌های انقلاب، بخشی از گلایه‌های خود را نسبت به سیاست‌های کشور این‌گونه بیان کردند.

2-اصلاح‌طلبان علت افت مشارکت نسبت به چهار سال گذشته را به ردصلاحیت نامزدهای خود ارتباط می‌دهند. این استدلال البته نمی‌تواند بی‌عملی فراکسیون امید در مجلس دهم را پوشش دهد. در عین حال پاسخ منطقی به این ادعا را می‌توان این‌گونه بیان کرد که در انتخابات شورای شهر دوم که نظارت شورای نگهبان وجود نداشت و از تاجزاده تا نهضت آزادی نامزد و لیست داشتند، چرا اصلاح‌طلبان شکست خوردند؟ پاسخ روشن است؛ مردم از رادیکالیسم و افراط آن‌ها و عملکردشان خسته و ناامید بودند.  شبیه نگاه امروز مردم به حامیان دولت و اصلاح‌طلبان.

3-رأی بالای مردم تهران به دکتر قالیباف و لیست وحدت که با نام و نشان او در تهران به پیروزی رسید، نشان از علاقه مردم به مدیریت جهادی، انقلابی و کارآمد دارد./1360/

منبع : صبح نو

ارسال نظرات