۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۶۴۱۲۰۳
امام جمعه ماهان:

منشور روحانیت چراغی برای پویایی حوزه های علمیه است

منشور روحانیت چراغی برای پویایی حوزه های علمیه است
حجت الاسلام محمدزاده با اشاره به این که منشور روحانیت نیاز امروز حوزه های علمیه است، گفت: تفکر انقلابی و دوری از جریان های سکولار مهم ترین وظایف طلاب است.
حجت الاسلام محمد محمد زاده امام جمعه ماهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به حوزه انقلابی، گفت: تبلیغ دین و نشر معارف اهل بیت مهم‌ترین وظیفه طلاب در جامعه شمرده می‌شود.
 
وی افزود: اجتهاد در دین و انذار مردم از مهم ترین وظایف طلاب در جامعه بوده که طلاب باید هدف آمدن به حوزه های علمیه را در مرحله اول اجتهاد بدانند.
 
حجت الاسلام محمد زاده با بیان این که طلاب در مراکز علمی خوب درس بخوانند، ابراز داشت: یکی مهم‌ترین وظایف طلاب در حوزه‌های علمیه خوب درس خواندن است و امروز جامعه به طلاب با تقوا و درس خوان نیاز دارد.
 
وی اظهار داشت: حضور در صحنه‌های سیاسی کشور از سوی طلاب نشان دهنده تفکر انقلابی بودن در حوزه‌های علمیه است و دشمنان دین اسلام به دنبال از بین بردن سیاست در حوزه‌های علمیه هستند.
 
امام جمعه ماهان با بیان این که تجمل طلبی و دنیا گرایی با روحیه طلبگی ناسازگار است، اظهار داشت: طلابی که در جامعه به دنبال دنیا و تجملات باشند خود را از طلبگی دور کرده اند.
 
وی با بیان اینکه نگاه امام خمینی (ره) به روحانیت بسیار عالی و مطلوب است، ابراز کرد: منشور روحانیت به هیچ عنوان نباید به فراموشی سپرده شود چرا که مختص یک زمان خاص نیست.
 
وی تصریح کرد: فاصله افتادن طلاب با مردم خطرات زیادی را به دنبال دارد و طلاب سعی کنند با رفتن بین مردم پاسخگوی مسائل دینی و اعتقادی جامعه باشند.
 
حجت الاسلام محمد زاده در پایان با اشاره به این که مسیر طلبگی مسیر امام و رهبری است، بیان داشت: منشور روحانیت را طلاب بخوانند و سعی کنند امام راحل و رهبری را در مسیر طلبگی الگوی خود قرار دهند. /۱۳۸۰/ت310/ب1
ارسال نظرات