۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۶۴۱۲۳۹

دعایی از امام جواد(ع) برای دفع بلا‌ و بیماری

دعایی از امام جواد(ع) برای دفع بلا‌ و بیماری
یکی از دعا‌های مورد تأکید برای دفع بلا‌ها حرز امام جواد(ع) است که نجات از بلا، هلاکت و بیماری یکی از خواص آن است و با خواندن یا همراه داشتن آن دفع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، یکی از دعا‌های مورد تأکید برای دفع بلا‌ها حرز امام جواد (ع) است.

امام جواد (ع) می‌فرمایند: خود را به این دعا حرز (محصور و ایمن) کن که اگر لشکرهای روم و تُرک را ملاقات کنی و همگی به همراه جمیع اهل زمین علیه تو قیام کنند، از ایشان به تو بدی نرسد و از همه آنها ایمن باشی.

دفع بلا، نجات از هلاکت و بیماری یکی از خواص این دعا است که باخواندن یا همراه داشتن آن رفع می‌شود.

بسم الله الرحمن الرحیم

«یا نُورُ یا بُرْهانُ یا مُبینُ یا مُنیرُ یا رَبِّ اِکْفِنی الْشُّرُورَ وَ آفاتِ الدُّهُورِ وَ اَسْئَلُکَ النَّجاةَ یَوْمَ یُنْفَخُ فِی الصُّورِ»

ای نور و ای دلیل روشن و ای آشکارکننده، ای نوربخش، پروردگارا کفایتم کن از شرور و آفات روزگار و از تو خواهم رهایی را در روزی که دمیده شود در صور.

علی اصغر خواجه الدین
منبع: فارس
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
مهدی دانایی
Iran, Islamic Republic of
۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲
احسنت انتشار این مطالب علاوه بر اثر معنوی و ان شاالله گشایش در امور باعث آرامش در جامعه و مردم می شود
اجر کنم عندالله
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۱
اعمال روز اول ماه رجب

اوّل روزه گرفتن: روایت شده حضرت نوح علیه‌السّلام در این روز سوار کشتى شد و به کسانى که با او بودند امر فرمود روزه بدارند. هرکه در این روز روزه بدارد، آتش دوزخ به فاصله یک سال راه از او دور می‌شود.

دوّم غسل کردن.

سوّم زیارت امام حسین علیه‌السّلام، شیخ بشیر دهّان از امام صادق علیه‌السّلام روایت کرده هرکه روز اوّل رجب حسین بن على علیهما السّلام را زیارت کند بى تردید خداى عالم او را بیامرزد.

چهارم: خواندن دعاى طولانى و مفصّلى که سیّد‌بن طاووس در کتاب «اقبال» نقل کرده.

پنجم: شروع کند به نماز سلمان (رض) بدین طریق که ده رکعت نماز گذارد و بعد ازهر دو رکعت سلام دهد و در هر رکعت یک مرتبه حمد و سه مرتبه سوره توحید و سه مرتبه قُلْ یا اَیُّهَا الْکافِرُونَ بخواند و بعد از هر سلام دست‌ها را بلند کند و بگوید: لا اِلهَ اِلا اللّهُ وَحْدَهُ لا شَریکَ لَهُ لَهُ الْمُلْکُ وَلَهُ الْحَمْدُیُحْیى وَیُمیتُ وَهُو حَىُّ لا یَمُوتُ بِیَدِهِ الْخَیْرُ وَهُوَ عَلى کُلِّشَىْءٍقَدیرٌ َ پس بگوید: اَللّهُمَّ لا مانِعَ لِما اَعْطَیْتَ وَلا مُعْطِىَ لِما مَنَعْتَ وَلا یَنْفَعُ ذَاالْجَدِّمِنْکَ الْجَدُّ.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷
باید ساختارهای کهنه شکسته بشه و با مجامع علمی و جهادی جوانان جایگزینشون بکنیم
با کمال احترام به همه بزرگترها
دوستان یا علی بگیم و باید تمام تلاشمون رو بکنیم به همه ثابت کنیم که گره حل مشکلات کشور مدیران جوان انقلابی و جهادیست و بس
هر کس در حد توان خودش این مطلب رو به اطرافیانش برسونه و اونها رو اقناع کنه کفایت میکنه
باید از داستان حضرت داود در سوره بقره و درس بزرگ جوانگرایی در عرصه مدیریت جامعه استفاده کنیم تا بتونیم کادر سازی کنیم برای ظهور

ان شاءالله
2
0
سید محسن
Iran, Islamic Republic of
۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
رهبر معظم انقلاب در درس خارج خود با تاکید بر تبلیغات منفی و بزرگ نمایی ویروس کرونا برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات، بر آمادگی همه جانبه نیروهای انقلابی در جنگ رسانه ای تاکید کردند.
0
0
نیما
Iran, Islamic Republic of
۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
از مرحوم آيةالله‌العظمي حاج شيخ عبدالكريم حايري يزدي(ره)، نقل شده است: اوقاتي كه در سامرا مشغول تحصيل علوم ديني بودم، اهالي سامرا به بيماري وبا و طاعون مبتلا شدند و همه‌ روزه عده ‌اي مي‌‌مردند. روزي در منزل استادم، مرحوم سيدمحمد فشاركي، عده‌اي از اهل علم جمع بودند. ناگاه مرحوم آقا ميرزا محمدتقي شيرازي تشريف آوردند و صحبت از بيماري وبا شد كه همه در معرض خطر مرگ هستند.

مرحوم ميرزا فرمود: اگر من حكمي بكنم آيا لازم است انجام شود يا نه؟ همه اهل مجلس پاسخ دادند: بلي. فرمود: من حكم مي‌‌كنم كه شيعيان سامرا از امروز تا ده‌روز همه مشغول خواندن زيارت عاشورا شوند و ثواب آن را به روح نرجس‌خاتون(علیها السلام)، والده ماجده حضرت حجت‌بن‌الحسن(علیهما السلام) هديه نمايند تا اين بلا از آنان دور شود.

اهل مجلس اين حكم را به تمام شيعيان رساندند و همه مشغول خواندن زيارت عاشورا شدند. از فرداي آن روز تلف‌شدن شيعه متوقف شد.
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲
امام باقر علیه السّلام فرمودند:

ما مِن نَكبَةٍ تُصِيبُ العَبدَ إلاّ بِذَنبٍ ؛

هيچ گرفتاريى به بنده نمى رسد مگر به سبب گناه .
2
0
سارا
Iran, Islamic Republic of
۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۰
خدا کمکمون کنه مارو از بلایا وشر دشمنان اسلام نجات بده..نماز خواندن وتوکل بخدا فراموش نکنید..به رهبرمون ومذهبمون درهرشرایطی باید پایبند باشیم استرس نفوذ دشمنان مریضمون کرده
0
0