۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۶۴۱۲۹۰
حجت الاسلام حیدری خبر داد؛

انعقاد بیش از ۵ هزار سند اجاره موقوفات در مازندران

انعقاد بیش از ۵ هزار سند اجاره موقوفات در مازندران
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: طی سال جاری سند اجاره پنج هزار و ۷۴۵ رقبه موقوفات در استان تنظیم اولیه و تمدید شده است.
به گزارش خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌، مدیر کل اوقاف مازندران با بیان این که اجرای امینانه نیت واقف بستگی به پرداخت حق و حقوق وقف از سوی مستاجران و متصرفان قانونی موقوفات است، اظهار داشت: افراد و خانواده‌هایی که در املاک موقوفه زندگی می‌کنند و بر وقف بودن آن اطلاع دارند از نظر شرعی و قانونی باید حق و حقوق وقف را پرداخت کنند.
 
وی با بیان این که انعقاد قرارداد اجاره با مستاجران موقوفات موجب احیای وقف و نیت واقف می‌شود، افزود: کسانی که حق و حقوق موقوفات را پرداخت کنند در ثواب آن شریک خواهند شد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که مجموعه اوقاف در تلاش است حق و حقوق موقوفات احیا و عواید آن به جامعه برگردد، تصریح کرد: امسال سند اجاره پنج هزار و ۷۴۵ رقبه موقوفات در استان تنظیم و تمدید شد.
 
حجت الاسلام حیدری خاطرنشان کرد: از مجموع پنج هزار و ۷۴۵ رقبه تنظیم و تمدید سند اجارات، تعداد چهار هزار و ۲۷۰ سند مربوط به اجاره اولیه و تعداد ۱۴ هزار و ۷۵ آن مربوط به تمدید اسناد اجاره است.
 
وی با بیان این که اوقاف غیر از نیت واقف نمی‌تواند عواید موقوفات را هزینه کند، افزود: همه درآمد موقوفات بر اساس نظر واقف در وقف‌نامه هزینه می‌شود که برگزاری مراسم‌های مختلف در طول سال و کمک به اقشار مختلف جامعه از نمونه‌های بارز آن است./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۲
اعمال روز اول ماه رجب

اوّل روزه گرفتن: روایت شده حضرت نوح علیه‌السّلام در این روز سوار کشتى شد و به کسانى که با او بودند امر فرمود روزه بدارند. هرکه در این روز روزه بدارد، آتش دوزخ به فاصله یک سال راه از او دور می‌شود.

دوّم غسل کردن.

سوّم زیارت امام حسین علیه‌السّلام، شیخ بشیر دهّان از امام صادق علیه‌السّلام روایت کرده هرکه روز اوّل رجب حسین بن على علیهما السّلام را زیارت کند بى تردید خداى عالم او را بیامرزد.

چهارم: خواندن دعاى طولانى و مفصّلى که سیّد‌بن طاووس در کتاب «اقبال» نقل کرده.

پنجم: شروع کند به نماز سلمان (رض) بدین طریق که ده رکعت نماز گذارد و بعد ازهر دو رکعت سلام دهد و در هر رکعت یک مرتبه حمد و سه مرتبه سوره توحید و سه مرتبه قُلْ یا اَیُّهَا الْکافِرُونَ بخواند و بعد از هر سلام دست‌ها را بلند کند و بگوید: لا اِلهَ اِلا اللّهُ وَحْدَهُ لا شَریکَ لَهُ لَهُ الْمُلْکُ وَلَهُ الْحَمْدُیُحْیى وَیُمیتُ وَهُو حَىُّ لا یَمُوتُ بِیَدِهِ الْخَیْرُ وَهُوَ عَلى کُلِّشَىْءٍقَدیرٌ َ پس بگوید: اَللّهُمَّ لا مانِعَ لِما اَعْطَیْتَ وَلا مُعْطِىَ لِما مَنَعْتَ وَلا یَنْفَعُ ذَاالْجَدِّمِنْکَ الْجَدُّ.
0
0