۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۶۴۱۳۰۳
عضو شورای عالی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری:

بازخوانی و مرور منشور روحانیت نقش مهمی در صیانت از انقلاب دارد

بازخوانی و مرور منشور روحانیت نقش مهمی در صیانت از انقلاب دارد
حجت الاسلام ملکپور گفت: بازخوانی و مرور منشور روحانیت نقش مهمی در صیانت از انقلاب و کشور از گزند هرگونه آسیب و توطئه دارد.
حجت الاسلام حمید ملکپور، عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به پیامی که امام خمینی (ره) در سوم اسفند ۱۳۶۷ خطاب به روحانیون داشتند، گفت: این پیام که به منشور روحانیت معروف شد، منشوری همه جانبه و کارآمد است که اگر به آن توجه شود قطعا راهگشا خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه آینده نگری امام خمینی (ره) در منشور روحانیت کاملا محسوس و ملموس است، افزود: منشور روحانیت مهمترین رسالت حوزه‌های علمیه در شرایط مختلف حال و آینده را به خوبی تشریح و تبیین کرده است که متأسفانه کمتر به آن توجه شده است.

حجت الاسلام ملکپور با تأکید بر اینکه این منشور به روحانیت کمک می‌کند در موقعیت‌های مختلف با هوشیاری و تدبیر مناسب بهترین تدبیر‌ها و تصمیم‌ها را اتخاذ کنند، اظهار کرد: به یقین توجه به موارد مختلف طرح شده در این منشور به بیداری هر چه بهتر و بیشتر روحانیت، هوشیاری، آگاهی و بصیرت این قشر کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه بازخوانی و مرور منشور روحانیت نقش مهمی در صیانت از انقلاب و کشور از گزند هرگونه آسیب و توطئه دارد، تصریح کرد: به یقین حرکت در مسیر منشور روحانیت برای رفع بسیاری از مشکلاتی که امروز با آن‌ها مواجه هستیم کارساز خواهد بود.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه این منشور تاریخی می‌تواند به عنوان سندی راهبردی برای رفتار و کلام روحانیت منبع رجوع باشد، افزود: این منشور باید ارائه دهنده پاسخ و راهکار مناسب برای مقابله و رویارویی با مسائل و شرایط خاص باشد؛ بنظر می‌رسد اگر طی سال‌های گذشته توجه مناسب تری به این منشور شده بود، بسیاری از مشکلات با درایت بهتری رفع می‌شد./۹۴۵۷/ت310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات