۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۶۴۱۳۰۹
لاریجانی:

نظام آموزشی باید نیازمحور شود

نظام آموزشی باید نیازمحور شود
رییس مجلس در دیدار رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با نقد مدرک گرایی در کشور گفت: نظام آموزش رسمی باید نیاز محور حرکت کند تا زمینه ساز مهارت آفرینی و اشتغال باشد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، علی اوسط هاشمی معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور  با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گزارشی از اقدامات انجام شده در این سازمان  در حوزه مهارت آموزی به رییس مجلس تقدیم کرد. 

بر اساس این گزارش، لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت آموزش و توسعه مهارت در کشور گفت: کار سازمان آموزش فنی و حرفه ای مؤثر است و آموزش دیدگان شما به سرعت جذب بازار کار می شوند. 
 
لاریجانی در ادامه با اشاره به مدرک گرایی در کشور گفت:نظام آموزش رسمی باید نیاز محور حرکت کند تا  زمینه ساز  مهارت آفرینی و  اشتغال باشد‌.

علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور  در ابتدای این دیدار  به ظرفیت های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از جمله تعداد 600 کارگاه آموزشی ثابت دولتی، 5800 مربی و  11 هزار و 700 آموزشگاه آزاد اشاره کرد و افزود: پیشنهاد داریم در طرح طبقه بندی مشاغل، مهارت داشتن افراد به عنوان یک امتیاز دیده شود.  

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به تدوین سند مهارت در 22 استان کشور با توجه به ظرفیت های هر استان اشاره کرد و گفت:اختصاص مبلغی از محل هدفمندی یارانه ها برای آموزش مهارت به دریافت کنندگان بیمه بیکاری می تواند فاصله زمانی شاغل شدن بیکاران را کوتاه کند.

محمد قمین
ارسال نظرات