۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۶۴۱۳۲۵
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

دین گریزی نتیجه معرفی غلط دین است

دین گریزی نتیجه معرفی غلط دین است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه معرفی درست دین تنها از طریق آیات و روایات میسر است، گفت: دین گریزی نتیجه معرفی غلط دین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه، امروز در حسینیه مرحوم آیت الله حق شناس گفت: معرفی درست دین تنها از طریق آیات و روایات میسر است.

وی افزود: آیات قرآن کریم و کلام اهل بیت(ع) بهترین منبع برای معرفی دین به شمار می روند اما متاسفانه برخی فکر می کنند دین را باید براساس تفکرات و ادبیات اندیشمندان غربی و شرقی معرفی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه دین ذاتا جذاب است، ابراز کرد: اگر دین درست در جامعه معرفی شود دیگر کسی شاهد دین گریزی افراد نخواهد بود.

استاد حوزه علمیه یکی از موارد کلیدی مطرح شده در آیات الهی را تقوا بیان کرد و گفت: مفهومی که در جامعه کنونی ما بسیار مشهور است و افراد به داشتن آن توصیه می شوند اخلاق است در حالی که مفهوم تقوا بسیار غریب است.

وی با تاکید بر اینکه خداوند انسان را به واسطه تقوا حفظ می کند، ادامه داد: پروردگار از طریق تقوا نقص فهم و عقل آدمی را جبران می کند و جهل و تاریکی او را نابود می سازد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه فرهنگ دین، تقوا است، عنوان کرد: خداوند متعال انسان های با تقوا که اهل مراقبت هستند را بسیار دوست دارد؛ محصول عملی دین اسلام تقوا است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امام علی(ع) فرمودند: هرکسی امر الهی را مراقبت کند خداوند او را مراقبت خواهد کرد؛ خداوند از انسان باتقوا در مواجهه با بلاهای طبیعی مراقبت می کند.

وی با بیان اینکه مراقبت و دقت کردن شرط موفقیت است، خاطرنشان کرد: مراقبت دو سطح دارد نخست اینکه انسان در زندگی دنیوی مراقبت داشته باشد و دیگر اینکه مراقبت کند امر الهی بر زمین نماند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 2
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات