۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۶۴۱۳۲۶
مسؤول پذیرش حوزه علمیه خراسان شمالی:

ثبت‌نام متقاضیان تحصیل در حوزه علمیه خراسان شمالی آغاز شد

ثبت‌نام متقاضیان تحصیل در حوزه علمیه خراسان شمالی آغاز شد
مسؤول پذیرش حوزه علمیه خراسان شمالی از آغاز نام‌نویسی متقاضیان تحصیل در مدارس علمیه استان از پنجم اسفندماه خبر داد و گفت: ثبت‌نام تا پایان فروردین ۹۹ ادامه دارد.

حجت‌الاسلام امید سعادتی، مسؤول پذیرش حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، اظهار کرد: نام‌نویسی از متقاضیان تحصیل در حوزه علمیه استان برای سال تحصیلی آینده از پنجم اسفند جاری آغاز شده و تا سی و یکم فروردین‌ماه سال آتی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه آخرین مهلت ثبت‌نام، پایان فروردین 99 است، گفت: داوطلبان مقاطع پایه نهم با معدل 18 و دیپلم با معدل 17 و همچنین مدارک کاردانی و بالاتر، معاف از آزمون هستند و مقاطع پایه نهم و دیپلم که معدلشان پایین‌تر از معدل ذکر شده هستند، باید در آزمون ورودی حوزه علمیه خراسان در تاریخ 12 اردیبهشت 99 شرکت کنند.

حجت‌الاسلام سعادتی یادآور شد:‌ ثبت‌نام همانند سنوات قبل از طریق سایت حوزه علمیه خراسان به نشانی www.hozehkh.com انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه پذیرش طلاب در حوزه علمیه خراسان شمالی در دو مقطع سیکل و پایه نهم تحصیلی و دیپلم صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: امسال ظرفیت اعلامی 15 مدرسه علمیه برادران و خواهران فعال در خراسان شمالی حدود 400 طلبه جدید است.

این مسؤول ادامه داد: این تعداد در 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران در مرکز و هشت شهرستان خراسان شمالی پذیرش می‌شوند.

وی با اشاره به اولویت‌های پذیرش طلبه در حوزه علمیه، افزود: فرزندان شهدا، ایثارگران و جانبازان بالای 25 درصد، حافظان یک‌چهارم قرآن کریم یا نهج‌البلاغه، اعضای فعال بسیج، دانش آموزان مناطق محروم و ... برخی از گروه‌های دارای اولویت در پذیرش به‌عنوان طلبه حوزه علمیه خراسان شمالی هستند.

حجت‌الاسلام سعادتی با بیان اینکه البته حافظان کل قرآن کریم برای پذیرش در حوزه علمیه از شرکت در آزمون کتبی معاف هستند، اضافه کرد: همچنین دانش آموزان پایه نهم تحصیلی که معدل بالای 18 دارند و یا دارندگان مدرک دیپلم با معدل بالای 17 هم از شرکت در آزمون کتبی معاف بوده و تنها باید در مرحله مصاحبه شرکت کنند.

وی ادامه داد: افزون بر این دارندگان مدرک تحصیلی بالاتر از کاردانی هم در صورت دارا بودن حداقل معدل 12 از شرکت در آزمون کتبی ورود به مدارس علمیه معاف بوده و تنها به مصاحبه دعوت می‌شوند.

حجت‌الاسلام سعادتی خاطرنشان کرد: حداکثر سن برای پذیرش در حوزه علمیه به‌عنوان طلبه برای دارندگان مدرک سیکل 17 سال تمام یعنی متولدین سال 81 به بعد و حداکثر سن برای دارندگان مدارک تحصیلی تا مقطع دکترا هم 30 سال تمام یعنی متولدین سال 68 به بعد است.

وی تصریح کرد: اما کسانی که یک پایه اضافه تحصیل کرده باشند؛ به این معنا که به‌عنوان مثال بعد از اتمام پایه نهم تحصیلی، پایه‌های دهم و یا یازدهم را هم گذرانده باشند سال‌های اضافه تحصیلی و یا ایام دوران خدمت مقدس سربازی آن‌ها به حداکثر سن برای پذیرش در حوزه علمیه اضافه می‌شود.

مسؤول اداره پذیرش حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: البته شرایط عمومی و صلاحیت‌های اخلاقی و اعتقادی، سلامت جسمی و روانی، عدم اشتغال به کار و تحصیل هم‌زمان و ... از دیگر شروط پذیرش افراد به‌عنوان طلبه حوزه علمیه خراسان شمالی است که جزئیات آن در دفترچه ثبت‌نام ذکر شده است./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات