۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۶۴۱۳۳۸

امدادرسانی در مناطق زلزله‌زده قطور خوی شدت گرفت

امدادرسانی در مناطق زلزله‌زده قطور خوی شدت گرفت
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌غربی گفت: از دیروز امدادرسانی در مناطق زلزله زده قطور خوی، شدت بیشتری یافته است و به سه هزار و ۵۰۰ خانوار چادر توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، امیرعباس جعفری با اشاره به آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده قطور خوی اظهار کرد: متاسفانه سه هزار و 500 تا چهار هزار واحد مسکونی بر اثر زمین‌لرزه 5.7 ریشتری بین 50 تا 100 درصد دچار تخریب شده‌اند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر، 95 نفر دچار مصدومیت شده بودند که 85 نفر به صورت سرپایی مداوا و 10 نفر نیز بستری شدند که از این تعداد نیز چهار نفر مرخص شده و 6 نفر نیز در روزهای آینده مرخص خواهند شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌غربی گفت: از دیروز امدادرسانی شدت بیشتری یافته و به سه هزار و 500 خانوار چادر توزیع شده است و از سوی دیگر دو هزار و 700 بسته اقلام غذایی 72 ساعته و نان و نیز سه هزار و 500 والور و وسایل گرمایشی بین زلزله‌زدگان توزیع شده است.

وی بیان کرد: ستاد مدیریت بحران، تمامی تلاش خود را خواهد کرد تا پس از اسکان اضطراری مردم زلزله زده، آواربرداری و ساخت مسکن برای مردم را آغاز کند.

جعفری اظهار کرد: خوشبختانه با تدبیر استاندار آذربایجان‌غربی، تمامی واحدهای مسکونی بخش قطور خوی و روستاهای مرزی در سال گذشته و امسال تا سقف 30 میلیون تومان، بیمه حوادث غیرمترقبه هستند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات