۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۶۴۱۳۴۲
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

تحقق حوزه انقلابی همراه با تحول علمی در گرو توجه به منشور روحانیت است

تحقق حوزه انقلابی همراه با تحول علمی در گرو توجه به منشور روحانیت است
حجت الاسلام والمسلمین مشایخ گفت: تحقق حوزه پویا، انقلابی و همراه با تحول علمی در گرو توجه جدی به منشور روحانیت امام خمینی(ره) است.
حجت الاسلام والمسلمین محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، به منشور روحانیت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اشاره کرد و بر توجه بیشتر حوزه‌های علمیه به این منشور مهم تأکید کرد.
 
وی با بیان این که بی توجهی به این منشور مهم و راهبردی، به طور حتم با عواقبی جدی همراه خواهد بود، افزود: امام خمینی (ره) با نگاهی عمیق و آینده نگرانه خود مسیر را برای رشد و تعالی حوزه و روحانیت هموار کردند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حوزه‌های علمیه و جریان روحانیت برای رسیدن به افق‌های روشن باید به منشور روحانیت امام خمینی (ره) پایبند باشند، خاطرنشان کرد: امام راحل با صدور این فرمان تاریخی، مسیر دفاع از دین و انقلاب را نشان دادند.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت در طول تاریخ همواره پرچم دار دفاع از دین و ارزش‌های الهی بوده است، بیان داشت: پیشتازی روحانیت در جریان مبارزات نهضت، موجب پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و استقرار یک حکومت دینی بر پایه رأی مردم شده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با اشاره به این که روحانیت در ادوار مختلف تاریخ همواره با مجاهدت‌ها و تلاش‌های خود، پرچم ایستادگی در برابر ظلم و استبداد را برافراشته نگاه داشته است، خاطرنشان کرد: در این منشور تاریخی، مبارزه با استبداد و استعمار در کنار خدمت صادقانه به مردم مورد توجه و تأکید امام راحل قرار گرفته است.
 
امام جمعه نوشهر با بیان این که همراهی با مردم در طول تاریخ یکی از مهم‌ترین افتخارات روحانیت اصیل شیعه بوده است، بیان داشت: امروز نیز در گام دوم انقلاب اسلامی، همراهی و همدلی مردم و روحانیت تحقق بخش تمدن نوین اسلامی خواهد بود.
 
وی با اشاره به این که امام خمینی (ره) با صدور منشور روحانیت ضمن تبیین وضعیت امروز حوزه‌های علمیه و روحانیت، آینده این جریان ارزشی را ترسیم و تبیین می‌کند، خاطرنشان کرد: روحانیت برای رسیدن به جایگاه آرمانی خود در جامعه اسلامی باید در مسیری که امام راحل مشخص کردند گام بردارد.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در این منشور مهم و راهبردی تصویری روشن از روحانیت را ترسیم کردند، تصریح کرد: امروز انتظار از حوزه‌های علمیه و روحانیت نیز توجه و عمل به مطالبات امام خمینی (ره) در این منشور تاریخی است.
 
حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با تأکید براین که امروز تحقق حوزه پویا، انقلابی و همراه با تحول علمی در گرو توجه جدی به منشور روحانیت امام خمینی (ره) است، بیان داشت: حوزه به عنوان مادر انقلاب اسلامی باید همه توان و ظرفیت علمی، تبلیغی و دینی خود را در جهت عمل به منشور روحانیت امام راحل به کار گیرد./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۳
احسنت
0
0