۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۶۴۱۳۶۴

تصمیم سیاسی دادگاه نیجریه در تعویق مجدد رسیدگی به پرونده شیخ زکزاکی

تصمیم سیاسی دادگاه نیجریه در تعویق مجدد رسیدگی به پرونده شیخ زکزاکی
دادگاه ایالت کادونای نیجریه در تصمیمی سیاسی برای چندمین بار، رسیدگی به پرونده رهبر جنبش اسلامی نیجریه و همسرش را به تعویق انداخت.

به گزارش خبرگزاری رسا، در حالی که اوضاع جسمی  شیخ زکزاکی و همسرش، وخیم است و نیازمند رسیدگی فوری پزشکی هستند، دادگاه ایالت کادونای نیجریه در تصمیمی سیاسی برای چندمین بار، رسیدگی به پرونده رهبر جنبش اسلامی نیجریه و همسرش را به تعویق انداخت.

بر اساس رأی دادگاه کادونا، جلسه بعدی قرار است ۴ و ۵ اردیبهشت‌ماه آینده برگزار شود. این در حالی است که شیخ زکزاکی و همسرش در وضعیت وخیم جسمی به سر می‌برند و به رسیدگی فوری پزشکی نیاز دارند.
 
«مسعود شجره»، رییس کمیسیون حقوق بشر اسلامی در لندن در گفت‌وگو با ایکنا درباره دادگاه امروز گفت: در مدت ۴ سال زندان غیرقانونی شیخ زکزاکی و همسرش معلمه زینت، دادگاه‌های زیادی برگزار شده که بیشتر آنها مانند دادگاه امروز، به قصد وقت‌کشی و تداوم زندان این دو نفر بوده است.

وی افزود: مسأله دیگر اینکه در دادگاه امروز بر سر این موضوع بحث شد که شیخ زکزاکی یا باید خودش را بی‌گناه اعلام کند یا اتهامات را بپذیرد. متأسفانه هنوز به این مرحله وارد نشده‌ایم. 
 
شجره ادامه داد: حتی با وجود حکم قاضی دادگاه که ماه پیش برگزار شد، امروز به پزشکان شیخ زکزاکی و همسرش اجازه ندادند آنها را معاینه کنند. البته دو روز قبل چند نفر از پزشکان با دشواری توانستند آنها را معاینه کنند./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات