۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۶۴۱۴۱۲

وضعیت بحرانی استان لرستان در پی وقوع سیلاب

وضعیت بحرانی استان لرستان در پی وقوع سیلاب
بارش باران از عصر دوشنبه و ادامه داشتن شدت بارندگی ها وضعیت کنونی استان لرستان را بحرانی کرده و با وقوع سیلاب در برخی شهرستان ها راه های ارتباطی قطع شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، سیل فروردین ماه همچنان در خاطره ها باقی است و چند ماهی پس از وقوع سیل اخیر هنوز برخی از زیرساخت ها به صورت کامل مرمت نشده اند و ویرانی ها در برخی شهرستان ها هچون شهرستان پلدختر بر چهره شهر حاکم بوده که سیلی دوباره در کمین استان لرستان است.

بالا آمدن سطح آب در رودخانه ها و ادامه شدت بارندگی وضعیت برخی شهرستان های استان لرستان را بحرانی کرده است، سیلاب به برخی منازل مسکونی آسیب وارد کرده، راه های دسترسی و پل ها قطع شده، ریزش و رانش در جاده های لرستان صورت گرفته و با توجه به قطع شدن گاز در شهر معمولان مردم این شهر به سوخت نیاز دارند، در شهرستان دلفان نیز به علت وقوع سیلاب و تخلیه برخی مناطق روستایی مردم نیاز شدید به چادر دارند.

راه دسترسی ۱۵۰ روستا در لرستان قطع شده است

گودرز امیری، معاون استاندار، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: در استان لرستان تاکنون 70 میلی متر بارندگی رخ داده است و ۱۳۵میزان بارش تا ۱۶۵ میلی متر پیش بینی شده است.

وی از قطع شدن راه دسترسی ۱۵۰ روستا خبر داد و افزود: ۴۰۰ اکیپ خدماتی و امدادی در سطح استان مستقر شده و ستادهای مدیریت بحران در سطح استان تشکیل شده است.

حشمت بهمنی، فرماندار دلفان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: وضعیت این شهرستان بحرانی است و  تاکنون بیش از ۱۳۰ میلی متر بارش باران داشته ایم.

وی با اشاره به وقوع سیلاب و تلاش برای منتقل کردن مردم به نقاط امن اظهار کرد: سیل فروردین یک چهارم سیل کنونی نبوده است.

فرماندار دلفان با بیان اینکه به تجهیزات، لودر و بولدوزر نیاز داریم، یادآور شد: هم اکنون راه ارتباطی 40 روستا در شهرستان دلفان قطع شده است.

روستاهای الیگودرز در محاصره سیلاب هستند

حمید کشکولی، فرماندار الیگودرز به خبرنگار رسا در خرم آباد، گفت: رودخانه زز در این شهرستان طغیان کرده است و  بیش از ۱۶۰ میلی متر در بخش زز، ماهرو و ذلقی بارش باران داشته ایم.

وی خاطرنشان کرد: به علت ریزش بهمن جاده الیگودرز به زز و ماهر در گردنه «گله بادوش» و جاده اصلی شول آباد - خرم آباد بسته شده است.

کشکولی بیان کرد: هفت روستا در الیگودرز در محاصره سیلاب بوده و این مناطق تخلیه شده اند وتاکنون ۲۷ واحد مسکونی در الیگودرز خسارت دیده است.

جاده معمولان پلدختر مسدود است

سیدحبیب الله موسوی، بخشدار معمولان، به خبرنگار رسا در خرم آباد، گفت: جاده معمولان - خرم آباد در نزدیکی چم حیدر به دلیل ریزش کوه و جاده معمولان پلدختر در نزدیکی روستای دمرود افرینه به دلیل آبگرفتگی مسدود شد.

وی با اشاره به تلاش عوامل راهداری، پلیس راه و نیروی انتظامی برای بازگشایی جاده افزود: به علت شدت بارندگی رانندگان از تردد در این جاده خودداری و از مسیرجایگزین آزادراه پل زال رفت وآمد کنند.

موج دوم بارش‌ها تا ظهر چهارشنبه ادامه دارد

رضا میرزایی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: موج اول بارشی از غروب روز دوشنبه وارد استان شده و ریزش‌های آن تا غروب امروز سه شنبه ادامه داشت و موج دوم بارش‌ها از امشب آغاز شده و تا ظهر چهارشنبه ادامه دارد.

وی گفت: با توجه به شدت بارندگی ها از امشب تا بعدازظهر چهارشنبه حوزه رودخانه کشکان، شهرها و روستاهای مسیر آن، رودخانه تیره شهرستان دورود، شهر و روستاهای مسیر آن و شهر نورآباد سه کانون بحران در لرستان خواهند بود./9451/پ201/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات