۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۶۴۱۴۱۹
استاد حوزه علمیه:

انسان مهدوی درک صحیحی از حقیقت حضور امام زمان دارد

انسان مهدوی درک صحیحی از حقیقت حضور امام زمان دارد
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان مهدوی درک صحیحی از حقیقت حضور امام زمان(عج) دارد، گفت: انسان مومن مدام در حال تغییر و تحول است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام بهتاش استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجدجامع غدیرخم با موضوع حقیقت حضور در پیشگاه پروردگار و اولیای الهی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: انسان باید فهم دقیق و صحیحی از حقیقت حضور داشته باشد.

وی با استناد به روایتی مبنی بر اینکه انسان همواره باید ایمان خود را به توحید و ولایت تجدید و نو کند، ادامه داد: انسان موجودی است که مدام در حال تغییر و تحول است، بر این اساس همواره باید ایمان خود را عمق ببخشد.

حجت الاسلام بهتاش با اشاره به اینکه انسان مومن رفعت دارد، اظهار داشت: انسانی که رشد می کند و مدام در حال تغییر و تحول است او انسانی زنده است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: در برخی از دوره های تاریخ مردم معنای حضور را دیدن و مشاهده کردن می دانستند برای همین شرط ایمان آوردن به خداوند را دیدن او اعلان می کردند.

وی افزود: کسانی که تبعیت از امام زمان(عج) را تنها در گرو دیدن ایشان می دانند باید بدانند این باور برای دوره های بسیار گذشته بوده و امروز این باور مردود است؛ معجزه پیامبراکرم(ص) قرآن کریم بود تا انسان ها را از جهالت و گمراهی نجات دهند.

حجت الاسلام بهتاش مهمترین رسالت اولیای الهی را به رشد و تعالی رساندن انسان ها بیان کرد و گفت: با ظهور اسلام بشر از جهالت، خرافات، بداخلاقی و غیره نجات پیدا کرد و با آغاز غیبت آدمی در مسیری که بتواند حقیقت حضور را درک کند گام نهاد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امامان معصوم(ع) قبل از فرا رسیدن عصر غیبت مردم را آماده می کردند تا آنان از نیاز فیزیکی به ائمه اطهار(ع) بی نیاز شوند؛ اینکه انسان در عصر غیبت خود را در محضر امام معصوم بداند نشان از فهم عمیق و حقیقت حضور است.

وی افزود: هر زمان که حضور و غیبت امام زمان(عج) برای انسان یکسان شد لقاء محقق می شود؛ پیامبراکرم(ص) وقتی مردم آخر الزمان را برادران خویش خطاب می کنند در اصل به آنان مقام و شان می بخشند./813/پ210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات