۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۶۴۱۴۶۴
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

نحوه رفتار ما با طبیعت آزمون عمومی الهی است

نحوه رفتار ما با طبیعت آزمون عمومی الهی است
امام‌جمعه بجنورد گفت: همه ما انسان‌ها در آزمون عمومی به سر می‌بریم که با طبیعت خدادادی چگونه مواجه شده و چگونه از این نعمت‌ها برای حیات طیبه بهره‌مند می‌شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در جمع کارکنان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی که به مناسبت فرارسیدن هفته منابع طبیعی و محیط زیست برگزار شد، با گرامیداشت حلول ماه مبارک رجب و ولادت امام باقر (ع)، اظهار کرد: ماه رجب ماه کاشت است؛ زیرا در ماه رجب نهال ایمان را می‌کاریم، در شعبان مراقبت می‌کنیم و در ماه رمضان میوه‌هایش را می‌چینیم و برداشت می‌کنیم.

وی با اشاره به اهمیت ماه رجب، با بیان اینکه ماه رجب آغاز تحول در وجود انسان‌ها است، افزود: برای اینکه شب قدر که ارزش هزار شب را دارد درک کنیم باید از ماه رجب شروع کنیم و دو ماه باقی مانده به شب قدر یعنی رجب و شعبان را خودسازی کنیم تا فیض شب قدر نصیب ما شود.

امام‌جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته منابع طبیعی و محیط زیست، به تبیین نگاه اسلام به منابع طبیعی پرداخت و گفت: زمین خوب، هوای پاک و آب سالم مواردی است که اسلام فرموده بهترین چیزهایی است که حیات پاکیزه به انسان می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به خدمات فعالان عرصه منابع طبیعی و آبخیزداری، اظهار کرد: فعالین منابع طبیعی که در دامن طبیعت، طبیعت ناب را هم حفاظت کرده و گسترش می‌دهند و هم منابع طبیعی را برای استفاده عموم دلپذیر می‌کنند تا مردم از این نعماتی که خداوند لطف کرده استفاده بهینه ببرند، اجر و قرب ویژه‌ای دارند.

وی اضافه کرد: خداوند در آیه 7 سوره کهف می‌فرماید: «إِنَّا جَعَلْنَا مَا عَلَی الْأَرْضِ زِینَةً لَهَا لِنَبْلُوَهُمْ أَیهُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا» و تأکید می‌کند ما آنچه را روی زمین است زینت آن قرار دادیم تا آن‌ها را بیازماییم که کدام یک از آن‌ها بهتر عمل می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: درواقع آنچه روی زمین می‌بینید زینت زمین است و خدا برای این خلق کرده که انسان‌ها را بیازماید که چگونه با این طبیعت خدادادی برخورد می‌کنند و استفاده می‌برند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: همه ما انسان‌ها در آزمون عمومی به سر می‌بریم که با این طبیعت خدادادی چگونه مواجه شده و چگونه از این نعمت‌های خدادادی برای حیات طیبه بهره‌مند می‌شویم./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات