۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۶۴۱۵۰۶

هدف اصلی از حملات موشکی اخیر صهیونیست‌ها به دمشق چه بود؟ + نقشه میدانی

هدف اصلی از حملات موشکی اخیر صهیونیست‌ها به دمشق چه بود؟ + نقشه میدانی
رژیم صهیونیستی در حملات هوایی به پایتخت سوریه تلاش کرد یکی از فرماندهان سرشناس جنبش مقاومت جهاد اسلامی را ترور و به شهادت برساند که ناکام ماند.

به گزارش خبرگزاري رسا، صبح روز یکشنبه (چهارم اسفند ماه) گروهی از جوانان فلسطینی در محور شرقی «خان یونس» در نوار غزه توسط نظامیان رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفتند و «محمد علی الناعم» در این حملات به شهادت رسید.

شهید الناعم از نیرو‌های جنبش مقاومت جهاد اسلامی فلسطین بود و نظامیان صهیونیست پس از به شهادت رساندن این رزمنده به پیکرش اهانت کردند که همین مسئله واکنش جنبش مقاومت جهاد اسلامی را به دنبال داشت.

عصر روز یکشنبه (ساعت ۱۸:۰۰) جنبش مقاومت جهاد اسلامی در پاسخ به اهانت صهیونیست‌ها به پیکر شهید محمد علی الناعم در سه مرحله و در مدت زمان ۲ ساعت حدود ۳۰ راکت به سمت شهرک‌های اشغالی صهیونیست نشین شلیک کرد.

یک منبع میدانی در گفتگو با مشرق با بیان این مطلب که سامانه دفاعی موسوم به گنبد آهنین رژیم صهیونیستی فقط تعدادی از موشک‌ها را رهگیری و منهدم کرد، افزود: شماری از موشک‌های شلیک شده از این سامانه عبور کردند.

این منبع میدانی به واکنش صهیونیست‌ها به حملات موشکی اشاره کرد و گفت: پس از عملیات موشکی جنبش مقاومت جهاد اسلامی، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی (اواخر شب) به پرواز درآمدند و ۳۰ حمله علیه پایگاه‌های جهاد اسلامی در مناطق مختلف نوار غزه انجام دادند.

حملات هوایی صهیونیست‌ها فقط به نوار غزه خلاصه نشد و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ساعت ۲۳:۲۵ به وقت دمشق، حملات گسترده‌ای را از جولان اشغالی به سمت پایتخت سوریه ترتیب دادند.

هدف اصلی از حملات موشکی یکشنبه شب به شهر دمشق چه بود؟ / تیر صهیونیست‌ها برای ترور فرمانده سرشناس جنبش مقاومت جهاد اسلامی به سنگ خورد + نقشه میدانی

براساس اطلاعات به دست آمده، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی چندین موشک را به سمت شهرک‌های حومه جنوب و جنوب غرب شهر دمشق شلیک کردند که سامانه دفاعی ارتش سوریه به سرعت به این حملات واکنش نشان داد.

به گفته منابع میدانی، شهرک‌های «الکسوه (اردوگاه خان دنون)، الحرجله، العادلیه و المقیلیبه» در حومه جنوب و جنوب غرب شهر دمشق از جمله مناطقی بودند که یکشنبه شب هدف حملات موشکی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

پدافند هوایی ارتش سوریه در جریان مقابله با حملات هوایی صهیونیست‌ها توانست اکثریت موشک‌های شلیک شده به سمت پایتخت را رهگیری و منهدم کند؛ حملات موشکی حدود ۲۵ دقیقه به طول انجامید و ساعت ۲۳:۵۰ به پایان رسید.

هدف اصلی از حملات موشکی یکشنبه شب به شهر دمشق چه بود؟ / تیر صهیونیست‌ها برای ترور فرمانده سرشناس جنبش مقاومت جهاد اسلامی به سنگ خورد + نقشه میدانی

یک منبع میدانی به هدف اصلی رژیم صهیونیستی از حمله به حومه شهر دمشق اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی در حملات موشکی تلاش کرد مواضع جنبش مقاومت جهاد اسلامی فلسطین را در پایتخت سوریه هدف قرار دهد.

این منبع میدانی افزود: مهم‌ترین هدف صهیونیست‌ها از حملات هوایی، ترور و به شهادت رساندن «اکرم العجوری»، یکی از سرشناس‌ترین فرماندهان جنبش مقاومت جهاد اسلامی بود که با شکست مواجه شدند.

در حملات یکشنبه شب جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به دمشق، دو تن از رزمندگان جنبش مقاومت جهاد اسلامی به نام‌های «زیاد منصور و سلیم احمد سلیم» به شهادت رسیدند./1360/

منبع: مشرق

ارسال نظرات