۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۶۴۱۵۳۵
یادداشت؛

ذبح امنیت روانی به پای بی‌برنامگی

ذبح امنیت روانی به پای بی‌برنامگی
گویی قرار است از هر سوراخی بار‌ها و بار‌ها گزیده شویم. شیوع یک بیماری ویروسی در جامعه که زنگ خطرش از چند هفته قبل به صدا در آمده بود، بیش و پیش از آنکه امنیت بهداشتی جامعه را تحت‌تاثیر خود قرار دهد، امنیت روانی جامعه را هدف گرفته است.

به گزارش خبرگزاري رسا، گویی قرار است از هر سوراخی بارها و بارها گزیده شویم. شیوع یک بیماری ویروسی در جامعه که زنگ خطرش از چند هفته قبل به صدا در آمده بود، بیش و پیش از آنکه امنیت بهداشتی جامعه را تحت‌تاثیر خود قرار دهد، امنیت روانی جامعه را هدف گرفته است. فقدان یک هماهنگی و پیوست رسانه‌ای بحران دوباره خلأ خود را به رخ کشیده. رسانه‌های رسمی و غیررسمی در کنار فضای شایعات و اخبار حاشیه‌ای به اضافه اظهارنظرهای غیرمسوولانه، همه و همه در کنار هم ملغمه‌ای را پدید آورده که فقط و فقط آب به آسیاب سوءاستفاده‌گران ریخته و امنیت روانی جامعه را به هم می‌ریزد.

کافی است سری به داروخانه‌ها و مراکز بهداشتی بزنید و التهاب و ازدحام و تعجیل را در کنار هم ببینید که صرفاً ناشی از نبود یک ماسک تنفسی به وجود آمده‌اند. با توجه به عقبه بیش از یک ماهه موضوع،  اما قرائن حاکی از آن است که وزارت بهداشت به‌عنوان متولی اصلی چنین مساله‌ای هیچ‌ نوع برنامه و آمادگی قبلی برای مدیریت احتمالی بحران نداشته و ندارد. زنگ خطرها در سال جاری یکی بعد از دیگری به صدا درآمده‌اند. قربانی بلندمدت چنین وضعیتی، نهادها و مراکزی هستند که از مردم توقع دارند در شرایط بحران گوش به نظام اطلاع‌رسانی رسمی داشته باشند و از شایعات پرهیز کنند؛ غافل از آنکه این اعتماد و توقع، پیش‌زمینه‌ها و قواعدی دارد که هیچ‌گاه برای مسوولان اهمیت نداشته و ندارد./1360/

منبع : صبح نو

ارسال نظرات