۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۶۴۱۵۴۰
عمران‌لو:

 همه جهات برای تعیین تاریخ نمایشگاه کتاب مدنظر باشد

 همه جهات برای تعیین تاریخ نمایشگاه کتاب مدنظر باشد
مدیر کمیته ناشران خارجی با بیان اینکه  همه جهات برای تعیین تاریخ نمایشگاه کتاب مدنظر باشد، گفت: برخی کشورها اقدام به ارسال کتاب کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسا، مهدی عمران‌لو مدیر کمیته ناشران خارجی نمایشگاه کتاب تهران درباره مشکلات پیش آمده در پی تغییر زمان نمایشگاه کتاب تهران در سال ۹۹ که به پس از ماه مبارک رمضان موکول شد، اظهار داشت: ما در بخش خارجی، نخستین مشکلی که با آن مواجه شدیم این بود که بخش اعظم کتاب‌ها به کشور حمل شده و بعضی‌ها هم به تهران رسیده حتی کامیون دیگری نیز از مرز بازرگان عبور کرده و در حال وصول است و این موجب آن شده که همکاران برای باز پرداخت فاکتورها با مشکل مواجه شوند.

وی ادامه داد:‌ این بدهی و تعهد بر گردن همکاران من است. با توجه به اینکه هنوز زمان نمایشگاه کتاب ۹۹ مشخص نیست نمی‌دانیم این سرمایه به پول تبدیل می‌شود یا نه اما در پی آن هستیم در کمیته فکر کنیم و راهکارهای عملی را بیابیم.

مدیر کمیته ناشران خارجی نمایشگاه کتاب تهران با بیان اینکه کتاب‌هایی که می‌رسند باید بلافاصله ترخیص شوند، گفت: کامیون‌هایی که حامل کتاب‌ها هستند پس از اینکه وارد مرز شود، باید ترخیص شوند چرا که هزینه گمرک و انبارداری بر آنها محاسبه می‌شود. پس بحث اول همین موضوع کتاب‌های ارسال شده است و اینکه چه برنامه‌ای برای فروش قرار است اجرا شود.

 جمیع جهات برای تاریخ نمایشگاه کتاب مدنظر باشد

عمران‌لو توضیح داد:‌جمیع جهات در حال بررسی است تا راهکار و برنامه اصولی پیاده شود که حداقل تبعات را برای همکاران داشته باشد.

وی در پاسخ به اینکه برخی نمایندگان یا ناشران کاتالوگ‌های خود را توزیع کردند این هم مشکلاتی را به وجود می‌آورد، گفت:‌بله ما نیز با این مشکل مواجهیم چرا که ۵۰ تا ۶۰ درصد کاتالوگ‌های ما توزیع شده اما باید دوباره تماس بگیریم و توضیحاتی را درباره تعویق ارائه کنیم اما برخی از همکارانم کاتالوگ‌هایی هنوز در چاپخانه دارند و این کار را هنوز سخت می‌کند.

 ورود سه کامیون به کشور از کتاب‌های خارجی

مدیر کمیته ناشران خارجی نمایشگاه کتاب تهران در پاسخ به اینکه تاکنون چند کامیون کتاب از مرز عبور کرده است، گفت: چند کامیون کتاب لاتین تاکنون وارد شده که کامیون اول ۱۲ تن کتاب و کامیون دوم ۲۰۰ تن کتاب لاتین را به همراه داشت. اما ناشران عربی با توجه به رصد شرایط کمی دست نگه داشته بودند تا زمان اعلام شود. و امروز قرار است رصد کنیم تا بدانیم از سوی این کشورها هم چیزی حمل شده یا نه.

عمران‌لو در پایان پیرامون زمان پیشنهادی از سوی کمیته خود گفت:‌با توجه به اینکه هنوز نمی‌دانیم زمان امتحانات دانش‌آموزان و دانشگاهیان چه زمانی است و از سوی دیگر متغیرهای بسیار وجود دارد که در تصمیم‌گیری مؤثر است بنابراین باید جمیع جهات برای تاریخ نمایشگاه مدنظر قرار گیرد.

گفتنی است، روز گذشته ایوب دهقان‌کار دبیر شورای سیاست‌گذاری و سخنگوی سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت و گو با خبرنگار فارس از موکول شدن زمان برگزاری این دوره از نمایشگاه به پس از ماه مبارک رمضان خبر داد.

میثم صدیقیان
ارسال نظرات