۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۶۴۱۶۰۱

ارسال کمک‌های مردمی کتابخانه‌های عمومی ۳ استان به مناطق سیل‌زده

ارسال کمک‌های مردمی کتابخانه‌های عمومی ۳ استان به مناطق سیل‌زده
کمک‌های مردمی جمع‌آوری‌شده توسط ادارات کتابخانه‌های عمومی استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان ارسال شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی، در حاشیه مراسم ارسال کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده به‌همت کتابخانه‌های عمومی این سه استان، به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان، با قدردانی از تلاش‌های سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی که به‌عنوان استان معین در این راستا عمل کرده است، گفت: امید می‌رود این حس نوع‌دوستی روزبه‌روز عمیق‌تر و گسترده‌تر شده و الگویی باشد برای تمامی ما تا بتوانیم در حوادث مختلف به صورت شایسته اقدام به کمک‌رسانی کنیم.

وی افزود: چنین حرکتی می‌تواند زمینه‌ساز تشویق دیگر اقشار جامعه برای کمک‌رسانی در شرایط بحرانی شود که در این راستا باید هدفمند حرکت کرد.

در ادامه منوچهر جعفری، سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی در سخنانی گفت: پس از حادثه سیل در سیستان و بلوچستان، کتابخانه‌های عمومی در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود با تشکیل پویش مردمی «سیستان را دریابیم»، اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی کرده و امروز شاهد ارسال این کمک‌ها به مناطق سیل‌زده این استان هستیم.

این مقام مسئول ادامه داد: بیش از ۲۷۰۰ قلم کالای مورد نیاز مردم مناطق سیل‌زده در پویش «سیستان را دریابیم» جمع‌آوری شده است و بیشتر کمک‌های اهدایی، شامل اقلام فرهنگی، پوشاک و مواد خوردنی است.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی افزود: اجرای طرح‌های «بهار مهربانی»، «بهار مهربانی در بهار قرآن» و «سیستان را دریابیم» نشان از مسئولیت‌های اجتماعی کتابخانه‌های عمومی دارد که این نهاد در این راستا فعالیت کرده است.

جعفری افزود: با اعلام پویش کمک به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان، شهروندان فهیم استان زنجان با کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود، هدایای خود را به کتابخانه‌های عمومی استان تحویل دادند.

وی بیان کرد: محموله کمک‌های جمع‌آوری شده توسط ادارات‌کل کتابخانه‌های عمومی استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، با بدرقه مسئولان استانی و شهرستانی، روز دوشنبه، ۵ اسفندماه به سمت سیستان و بلوچستان حرکت کرد./998/
میثم صدیقیان
ارسال نظرات