۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۶۴۱۶۰۵
با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی صورت گرفت؛

راه اندازی مراکز نیکوکاری در حوزه‌های علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری

راه اندازی مراکز نیکوکاری در حوزه‌های علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری
اکبری با اشاره به راه اندازی مراکز نیکوکاری وابسته به حوزه‌های علمیه خواهران در همه شهرستان‌های این استان، گفت: مهمترین هدف ما کاهش آسیب‌های اجتماعی است.
خانم طاهره اکبری، مدیرعامل مرکز نیکوکاری حضرت زهرا (س) وابسته به مدیریت حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با بیان اینکه ساماندهی کنشگری اجتماعی طلاب و تلاش برای بسط کنش‌های نیکوکارانه حوزویان از سیاست‌های قطعی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران است که می‌تواند نظام جامع امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه را تحقق بخشد، گفت: گام نخست در این راستا ایجاد مراکز نیکوکاری است.

وی با تأکید بر اینکه مراکز نیکوکاری به عنوان خیریه هایی مستقل در هدف گذاری و اقدام، صورتی جدید از تشکل‌های اجتماعی هستند، خاطرنشان کرد: به لطف الهی مراکز نیکوکاری وابسته به حوزه‌های علمیه خواهران با بهره گیری از تجربه‌ها و ارتباطات نهاد مبارک کمیته امداد امام خمینی (ره)، اقدمات مؤثری را در زمینه امور خیریه و کمک به محرومان به انجام رسانده اند که این در نوع خود بی سابقه است.

خانم اکبری با اشاره به راه اندازی مراکز نیکوکاری وابسته به حوزه‌های علمیه خواهران در همه شهرستان‌های استان تصریح کرد: این مراکز با محوریت و مدیریت طلاب خیر و نیکوکار و با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی که از فقر نشأت می‌گیرد، در سال آینده گسترش می‌یابد.

معاون آموزش و پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران استان ادامه داد: استقرار شبکه نیکوکاری خیرین حوزه‌های علمیه خواهران و استفاده از منابع و ظرفیت‌های موجود خیریه‌های مردمی، ظرفیتی است که می‌تواند بر توسعه مشارکت‌های مردمی و ارائه خدمات مادی و معنوی به نیازمندان کمک شایانی نماید.

وی، مصون سازی خانواده‌های آسیب پذیر و رشد ایمانی و باور‌های دینی ایشان را لازم و ضروری دانست و افزود: در این راستا، همکاری حوزه‌های علمیه خواهران با کمیته امداد در قالب طرح‌های مختلف از جمله مددکار اجتماعی، مشاورین خانواده، مبلغات علمی تربیتی و... آغاز و در سال آینده تقویت می‌شود.

مدیرعامل مرکز نیکوکاری حضرت زهرا (س) با اشاره به اقدامات خیریه این مرکز با محوریت مدیریت حوزه علمیه خواهران استان در سال جاری گفت: به لطف الهی از ابتدای امسال تاکنون توانسته ایم ۱۴ جهیزیه به نوعروسان، ده‌ها سیسمونی، وام‌های جهیزیه و کمک معیشتی، بیش از ۱۰۰ بسته سبد کالا، ۴۵۰ بسته کامل لوازم التحریر و چندین کمک هزینه خرید درمان به نیازمندان اعطا کنیم که همه این موارد با کمک خیرین صورت گرفته است. /۹۴۵۷/ت310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات