۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۶۴۱۶۳۱
با هدف گسترش فرهنگ پژوهش در بین طلاب خواهر؛

فراخوان دوازدهمین دوره جشنواره علامه حلی در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

فراخوان دوازدهمین دوره جشنواره علامه حلی در چهارمحال و بختیاری آغاز شد
اکبری با اشاره به آغاز فراخوان دوازدهمین دوره جشنواره علامه حلی (ره) ویژه طلاب سراسر کشور گفت: این جشنواره با هدف گسترش فرهنگ پژوهش در بین طلاب برگزار می‌شود.
خانم طاهره اکبری، معاون آموزش و پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به آغاز فراخوان دوازدهمین دوره جشنواره علامه حلی (ره) ویژه طلاب خواهر و برادر سراسر کشور خاطرنشان کرد: این جشنواره با هدف گسترش فرهنگ پژوهش در بین طلاب و تقدیر از پژوهشگران جوان حوزه‌های علمیه هر ساله برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه طلاب تا روز یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ فرصت دارند فرآیند نام نویسی در این جشنواره را تکمیل نمایند، ابراز کرد: «بیانیه گام دوم انقلاب» و «الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت» موضوعات بخش ویژه این دوره از جشنواره علامه حلی (ره) است.

خانم اکبری با اشاره به اینکه آثار نام نویسی شده از سوی طلاب خواهر هر استان، ابتدا در دبیرخانه‌های مدرسه‌ای جشنواره بررسی شده و سپس، آثار برتر هر مدرسه ضمن تجلیل در همان مدرسه، جهت رقابت استانی به دبیرخانه‌های جشنواره در مراکز استان‌ها ارسال می‌شود، گفت: آثار برگزیده مرحله استانی نیز ضمن تجلیل در مراسم اختتامیه جشنواره در همان استان، جهت رقابت کشوری به دبیرخانه مرکزی جشنواره در قم ارسال می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه آثار علمی باید با محتوای پژوهش، تألیف، تصحیح و ترجمه و در قالب مقاله، کتاب، تحقیق پایانی و پایان نامه باشد، تصریح کرد: حداکثر سن عمومی شرکت کنندگان در دوازدهمین جشنواره علامه حلی (ره)، ۳۱ سال در نظر گرفته شده است.

خانم اکبری همچنین با اشاره به یازدهمین دوره جشنواره علامه حلی (ره) در این استان افزود: در این دوره ۴۱۷ اثر از حوزه علمیه خواهران به دبیرخانه استانی جشنواره ارسال شد که از این تعداد و پس از انجام بررسی‌های لازم و ارزیابی آثار، تعداد ۱۵ اثر از حوزه علمیه خواهران و ۴ اثر از حوزه علمیه برادران، به عنوان اثر برگزیده انتخاب و برای شرکت در مرحله کشوری به قم ارسال شد.

وی با بیان اینکه در جلسه شورای علمی جشنواره استانی نیز تعداد ۷ اثر از حوزه علمیه خواهران و ۶ اثر از حوزه علمیه برادران، به عنوان آثار شایسته تقدیر انتخاب شدند، خاطرنشان کرد: به لطف الهی جایگاه امور پژوهشی در حوزه‌های علمیه خواهران این استان بسیار رضایت بخش است که ان شاءالله روز به روز نیز بهتر خواهد شد. /۹۴۵۷/ت310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات