۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۶۴۱۶۳۲
امام‌جمعه شیروان:

ماه رجب مقدمه بهره‌مندی از فضایل ماه‌های شعبان و رمضان است

ماه رجب مقدمه بهره‌مندی از فضایل ماه‌های شعبان و رمضان است
امام‌جمعه شیروان با بیان اینکه ماه رجب فرصت ذی‌قیمتی برای عبودیت و بندگی حق‌تعالی است، گفت: ماه رجب مقدمه بهره‌مندی از فیوضات ماه‌های شعبان و رمضان محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین تکمیلی، امام‌جمعه شیروان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت فرارسیدن ماه رجب، اظهار کرد: افرادی که از فضیلت ماه رجب به‌درستی بهره ببرند قطعاً از فضایل ماه‌های شعبان و رمضان هم بهره کافی خواهند برد.

وی افزود: باید در ماه رجب بذر عبادات خود را بکاریم تا در ماه رمضان فضایل آن را درو کنیم چراکه این ماه، ماه میلاد امام باقر (ع)، حضرت امیرالمؤمنین (ع)، ماه اعتکاف و ماه بعثت پیامبر اکرم (ص) است.

امام‌جمعه شیروان گفت: نخستین شب جمعه ماه رجب به شب لیله الرغائب یا شب آرزوها معروف است و انسان‌ها برای آینده خود تصورات، آرزو و آمالی دارند که دوست دارند آن‌ها را به بهترین شکل در زندگی خود ترسیم کنند چراکه بشر با امید زنده است.

حجت‌الاسلام تکمیلی افزود: ما مسلمانان چندین سال است که آرزوی بزرگ داریم و آن تعجیل در ظهور امام زمان (عج) بوده تا با آمدنشان حکومتی سرشار از عدل و داد را تشکیل دهد و ظلم و ستم را برچیند.

وی با اشاره به اینکه فضیلت‌های بسیاری در این ماه برای مؤمنان وجود دارد، گفت: خوشا به سعادت کسانی که بتوانند حداکثر استفاده معنوی را از ایام ببرند و ذخیره ارزشمندی برای آخرت خود فراهم کنند.

وی اظهار داشت: اهل ماه رجب کسانی هستند که عبادت و اطاعت خود را در این ماه با ترک گناه و معصیت انجام دهند و متوجه رحمت ویژه خداوند متعال خواهند بود به‌طوری که انگار از مادر خویش متولد شده‌اند.

امام‌جمعه شیروان اضافه کرد: پیامبر اکرم (ص) از سه ماه رجب، شعبان و رمضان به عنوان ماه خدا، پیامبر و امت یاد کرده است و پیوستگی این سه ماه در سخن پیامبر (ص) این نکته را به خاطر می‌آورد که گویا خداوند با اعطای رسالت، امامت و قرآن به پیامبر اکرم (ص) در ماه رجب و شعبان و رمضان والاترین الطافش را به وی ارزانی داشته است.

حجت‌الاسلام تکمیلی با اشاره به اینکه رجب ماه عظیمی است که خداوند اعمال نیک را در آن چند برابر می‌فرماید، تصریح کرد: تمام مؤمنان در این ماه مبارک باید خود را آماده کنند و با انجام اعمال این ماه مبارک، قلوب خود را مملو از نور قرآن کریم کنند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات