۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۶۴۱۶۴۶

هزار شغل برای مددجویان بوشهری ایجاد شد

هزار شغل برای مددجویان بوشهری ایجاد شد
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان بوشهر گفت: ۵ هزار شغل برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان بوشهر از طریق کاریابی و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی ایجاد شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد لطفی در نشست با مدیران بانک ملت استان بوشهر با بیان اینکه اشتغال و خودکفایی مددجویان از محورهای اساسی فعالیت این نهاد برای توانمندسازی خانوارهای مددجو است، اظهار داشت: در این راستا با شناسایی و بررسی زمینه‌های اشتغال مددجویان و آموزش آنها و سپس پرداخت تسهیلات اشتغال زمینه اشتغال و کار آفرینی آنها فراهم می‌شود.

وی، با تشریح فرآیند کاریابی برای مددجویان تحت حمایت گفت: با شناسایی نیروهای مددجو متقاضی کار و مورد نیاز بنگاه‌ها، آنها را آموزش‌های کارآفرینی و تخصصی می‌دهیم تا به این وسیله نیاز بنگاه‌ها را به نیروی انسانی متخصص تأمین کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر از اشتغال 5 هزار نفر خبر داد و بیان کرد: امسال تاکنون 5 هزار شغل در زمینه کاریابی و پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان تحت حمایت پرداخت شده که با 107 درصد تحقق برنامه، نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

لطفی خاطرنشان کرد: از پنج هزار اشتغال ایجاد شده، یک‌هزار 323 مورد در حوزه کاریابی و مابقی از طریق پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان ایجاد شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر بیان کرد: طرح‌های اشتغالی از طریق تسهیلات در زمینه‌های کشاورزی، دامداری، صیادی، خدماتی، صنایع دستی و تولیدی و فنی اجرا شده است.

وی الگوهای نوین در زمینه اشتغال‌زایی با تکیه بر اقتصاد مقاومتی را یکی از اولویت‌های کمیته امداد برشمرد و خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال و رسیدن به استقلال معیشتی از مهم‌ترین نیازهای خانوادهای مددجوی این نهاد است.
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر افزود: فرآیند ایجاد اشتغال این نهاد براساس استعدادسنجی، مشاوره شغلی، آموزش، پرداخت تسهیلات، کاریابی در مؤسسات، شرکت‌ها و بخش خصوصی، نظارت و پایش مستمر و در نتیجه بازاریابی و فروش محصولات تولیدی مددجویان است./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات